torsdag 31 augusti 2017

Hej hur är det med dig

Hej , hur är det med dig ? Liten och tunn, lortig om mun. Du har en kopparorm som heter Rolf. Och den bor i din ficka. Tycker du om att jaga tjocka gubbar, såna som kan spricka?


Därför ger jag dig en vacker ring som jag har gjort.

Presskonferensen är slut och några utvalda engelska tidningar ska få veta lite mer av den engelske förbundskaptenen Roy Hodgson. Det har gått några år nu sedan vi . Vad svarar ni när folk artigt frågar hur det är med er? Det känns fel att säga att allt är så bra så Men vill inte hålla på och gnälla, och vill inte diskutera mina problem med hela världen heller.


Jag är van vid att jag (nästan) aldrig mår riktigt bra, men det . Om jag däremot vill veta lite mer så frågar jag typ hur mår du då? Så stirra inte dig blind på den ordagranna betydelsen av det som sägs utan acceptera frasens betydelse i vardagsbruk. Nu börjar de stora helgerna.


Förväntans och jublets advent – eller?

Fridens och glädjens jul – eller? Lucia och nyår med sin glans – eller? Det är en tid av blandade känslor för många. Kanske den första ensamma julen närmar sig. Eller en i raden av ensamma jular.


En vanlig fråga som ofta dyker upp i det första meddelandet på dejtingsidor är ” hur är läget? Det personen egentligen säger är ”du verkar intressant, dig vill jag prata mer med och veta mer om”. Läs också: Så tar du kontakt på bästa sätt. Bra svar på frågan ” Hur är läget? Med andra or är detta ett . KudoZ) Swedish to English translation of hej hur ar det med dig : Hi, how are you ? Glosbe, online-lexikon, gratis.


Bläddra milions ord och fraser på alla språk. Nu finns en specialversion av parlören med flyktingspråk som gjordes under Kulturnatten i Lun med större text och enbart med de vanligaste språken som talas av flyktingar som kommer till Sverige just nu. Exempel på ointressanta, generella meddelanden (med dålig grammatik).


Med ett första meddelande som dessa minskar du helt enkelt dina chanser rejält för att få svar: hej allt bra? Hon gick runt i strumplästen, luktade vagt av fotsvett. Jag hittade inte ättikan, detfick bli en vanlig sås.

Hon rörde lite i såsen med en urskuldande uppsyn. Här nere står den, bland de tomma syltburkarna. Brittssnabbahand togfram . Så att du är förberedd på bästa sätt inför din resa till Afghanistan!


Vad heter snälla eller tack på dari? Hur översätter man ja och nej på dari? Hur säger man ”Jag pratar inte dari” på . En vacker kväll, som nu. Här hittar du översättningar till mer än viktiga ord och uttryck från polska till svenska. Förra året hälsade jag på min man varje dag.


Efter middagen var han trött. Han följde mig till hissen. Vi kramades, sa god natt, med en kyss. Vi vinkade, log mot varandra. Han satt kvar där i rullstolen när hissdörrarna slogs igen.


Jag satte på mig solglasögonen. Hon somnade för en kvart sen. Jag tror att det är nån form av thriller. Men jag hör ingenting, och jag vågar inte dra upp volymen ifall hon vaknar. Så det är inte så thrilleraktigt just nu.


Jag tänkte kanske sitta där ute en stun. Vi måste verkligen prata allvar om hur du ska bli bättre på att skydda dig själv, jag trodde ni bara hade lite kul, liksom, du har aldrig uttryckligen använt ordet pojkvän förut, för det borde jag väl ha .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.