onsdag 27 september 2017

Egen domän wordpress

Jag får ofta frågan om hur svårt det är att installera WordPress på egen domän. Många vill gärna köra sina bloggar på egna domännamn, men vågar inte riktigt ta steget på grund av att de känner sig otekniska. Idag är det dock väldigt enkelt – tack vare One Click Installer, som många webbhotell erbjuder.


Vill du ha egen domän för din WordPress -blogg? Då behöver du ett webbhotell som klarar av WordPress !

Detta tar jag en titt på i denna artikel. Här är min guide i hur man startar en egen hemsida med WordPress. Jag bloggar aktivt på WordPress men är trött på att vara tvungen att ha blogglänken idaleijon. Jag skulle vilja ha en egen domän som t. Jag vet dock inte hur det här går till men jag har tittat runt på Internet och det verkar som man behöver använda något slags webbhotell . Jag gillar inte wordpressformatet så mycket och skulle vilja frakta hela min aftonbladetblogg till en egen bloggsida med mitt egna namn eller så som domain.


Vi har redan allt på ett webbhotell, och de har sagt att det ska funka med Wordpress , och jag har bett dem hjälpa mig att peka om domänen men har inte fått något svar ännu så därför satt jag och funderade på om jag kunde klura ut något själv. Men det tog stopp, och jag får nog tjata på supporten lite till .

Om du vill sätta upp din egen webbserver kan du läsa min guide om det. Men tänk på att ifall du stänger av din dator, kommer ingen kunna se din hemsida. Köp sen också ett Domännamn som passar din blogg, för tips om vad du ska tänka på när . Visst finns det bloggportaler som du kan ha din blogg hos, men vill du kunna styra allt själv är det inte så svårt att få igång en egen blogg. Premiumprogrammet ger dig ett eget domännamn , möjlighet att redigera designen på teman, döljer annonser på webbplatsen och ger dig mer utrymme för bilder, video och ljud. Med ett pris på 7kronor om året är WordPress.


Premium ett billigare alternativ än många (men inte alla) webbhotell. Gör din egen 1-klicksinstallation av WordPress -blogg eller hemsida på din egen domän hos One. Det kräver inte heller . WordPress , för att skapa sin blogg eller hantera innehållet på en vanlig hemsida. Så installerar du Wordpress under egen domän. WordPress är ett enkelt sätt att installera WordPress på ditt webbutrymme hos One.


Innan du sätter igång processen att installera Wordpress behöver du se till att du har en databas, Mysql version 4. I de flesta fall kan du ordna databasen själv efter att du . Skapa en gratis webbplats eller starta enkelt en blogg på WordPress. Hundratals gratis, anpassningsbara, mobilklara designer och teman.

Gratis webbhotell och support. SÅ HÄR ENKELT ÄR DET ATT STARTA EN BLOGG. Registrera ett domännamn och webbhotell. Du äger din blogg under eget domännamn.


Starta din egen e-handel med tillägget WooCommerce. WooCommerce är världens mest populära e-handelslösning som ger dig möjlighet att snabbt och enkelt starta din egen e-handel, helt integrerad med din befintliga WordPress -sajt. Läs mer om WooCommerce.


Välj mellan olika teman och plugins, för att ge sidan det utseende och den funktionalitet du önskar. Skapa din egen blogg eller hemsida med Wordpress. Sedan en tid tillbaka har jag haft en sida på wordpress.


Nu när sidan har tagit fart, så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.