fredag 29 september 2017

Köpa mira fräs

Hoppas jag skriver detta på rätt ställe nu. Slipa ventiler - Mestmotor. Hur slipar man in ventilsäten ? Varför ska man mira - fräsa ? Köpa mirafräs, VGX eller VG 91?


Kommer att göra mycke små mc- toppar likväl som stora v8-toppar.

Verkar som om VG 91an inte tar styrningar under 5mm vilket är ganska vanligt med mindre på mc-toppar, VGX verkar ta mindre styrningar om jag förstått det rätt. I nuläget använder jag . Jag skulle vilja veta var jag kan köpa ett sådant verktyg. Har googlat, men inte hittat något. Herbert senior med kopiator revolver svarv Till salu. Cyl borrning och ventilsätes fräsning, test med CNC.


Mira centronic ventilfräs. MIRA - fräs VGmed skärhuvud för sätesbredd från - mm. MIRA ventilfräsning, ventilsätesjobb, ventiljobb, portning och plastning med epoxy för.

Kylskåp, för påfyllning av lustgas . Avsedd För Usa bilar och MC , custom eller orginal gör ingel skillnad. Söker efter en frisk mira fräs ! Jag köpte MIRA -fräsen för att kunna fixa mina tre trasiga (och våldsamt dyrt trimmade) toppar själv eftersom reparationskostnaden för mina toppar annars skulle bli dyrare än en MIRA- fräs ! Fråga gärna om jag kan hjälpa till med något. Mina råd är gratis däremot fysiskt utförd bearbetning av topplock är . En Vg-(gammal produktionsmaskin från Saab).


Har på senare år haft denna som reserv. Nedan följer ungefärliga träffar relaterade till din sökning: Snickeri maskiner timmar sedan – Citiboard. Hade det gått i ett 3(92mm förbränningsutrymme) utan och få fräsa upp runt ventilen utan bara dit med sätesfräsen (har bara provat tvärmåtta) så hade jag vari mer sugen på och pröva eller om någon med mira eller något annat fräsredskap bättre än biltemas neway kopior kunnat prova göra fräsjobbet . Phej hej är det nån som vet vart jag kan köpa en haddriven ventilsätesfräs. Sorry, var bara tvungen lol.


Brukar inte ventilfräsning göras i en riktig fräs om det ska göras ordentligt ? Till TS skaffa en 5och påbörja därifrån, tänk ut vad du vill med motorn, effektmål, din kunskap . Vart i min ägo över år och skött sig bra. Med tanke på hur mycket bättre det blir när en kunnig nisse gör det i en MIRA så är det värt den hundringen det kostar. Av de jag känner som har ventilfräsar så är det folk som tjänar pengar på att fräsa åt andra och de är inte intresserade av att låna ut sina verktyg för en bullpåse.


JO- nått som blev ännu dyrare :lol:.

Alla objekt listade under Fräsmaskiner, Maskiner på industritorget. Behövs några speciella verktyg för montering av de nya ventilerna ? Thanx, då kan man ju släppa det. Men att frässa in ventiler i toppar är inget man gör själv om man nu inte råkar ha väldigt gott om pengar över att köpa en mira fräs.


Att slippa in dom med pinne och pasta tycker jag inte är något alternativ har sett resutlat som snarare blivit sämre efter slipnining än dom var innan. Samt att om man är inne på .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.