tisdag 17 oktober 2017

Exempel på bra annonser

Erbjud gratis information, som en broschyr eller en katalog 3. Beskriv din gratis broschyr eller katalog. Tala om vad som finns i den som till exempel guider som . Så tar du hand om hyn i vinter – enligt proffsen. Presenteras av: Urban Gloss.


Det finns vissa saker du ska tänka extra på för att din hy ska behålla glowet i vinter.

Något som självklart många har tagit fasta på. En annons på Objektvision är inte bara en annons för ett specifikt objekt. Det är även marknadsföring för ditt företag och ditt varumärke. Självklart vill du då ge ett så bra intryck som möjligt. Hur dina annonser och bilder då ser ut är en mycket viktig del i hur du marknadsför ditt företag.


I längden vinner du på bra bilder, . För bra textannonser gäller samma regler som för bra text på nätplatsen. Beroende på vem som ska läsa din annons kan rubriken utformas som en fråga: Söker du nya utmaningar? Så här skriver du bättre annonser eller faktauppgifter: Öka din prestation med 1 till exempel.

Hon gick på bio -och fick sitt livs överraskning! Men det finns också riktigt välgjord reklam, inte minst tryckt sådan. Enkelt, tydligt, intelligent, stilrent!


Tweeta till dina vänner . Här kan du läsa de senaste nyheterna inom Strategi och analys samt kommentera och dela artiklar du tycker om. Sökmotorsmarknadsföringen har verkligen. Nedan ett exempel på en toppannons med adresstillägg.


En bra annons är alltså den som så många potentiella kunder som möjligt klickar på. Därför kan man mäta annonsen . Driftig är ett nätverk för kvinnliga företagare och ledare. Här träffas entreprenörer som ska starta och driva eget företag. Ett företagarnätverk för dig som kvinnlig entreprenör.


Ska du göra en egen annons? Så gör du, tips att tänka på. Om du har svårt att komma på hur du ska utforma din annons, sök då inspiration från andra. Samla gärna exempel från webben och tidningar på annonser som du tycker är riktigt bra.


Om du har bestämt dig för var du vill annonsera kan du titta på hur andra annonser i tidningen ser ut. Försök att särskilja dig .

En effektiv rubrik svarar alltid på kundens fråga ”vad får jag ut av detta”? Effektiv viktminskning – tips och råd som vetenskapen konstaterat fungerar” är ett exempel på en bra titel som väcker nyfikenhet samtidigt som den lovar läsaren att artikeln innehåller vetenskapliga råd om viktminskning som verkligen . Men, det här är ju jättesvårt att göra i till exempel ett e-postutskick där man bara får plats med några få ord i ämnesraden Du har rätt. Riktigt bra reklam orsakar svår avundsjuka, frustation och irritation bland branschkollegorna.


Det är bra att få kommentarer från andra på din text. Varför kom inte jag på det där? Så tycker jag verkligen att. I dag är det exakt fem år sedan Instagram startade och i förra veckan körde de ut sina första annonser i Sverige. Resumé har bett dess kreativa strateg att tipsa om hur annonsörerna ska optimera sin närvaro på Instagram.


Har du några exempel på hur annonserna inte ska utformas på Instagram? Svensk native advertising uppvisar stora kvalitetsskillnader – från det usla till det kompetenta och vidare till det utmärkta. Jag har fyra exempel på vad jag tycker är riktigt bra native advertising på svenska. Native advertising är alltså annonser som ska smälta in i det redaktionella flödet på en . Om du tittar på vilka annonser som vann i Cannes i år ser du att det som premieras är visuellt starka och snabba lösningar.


I Sverige är vi mycket mer copybaserade, vilket vi å andra sidan är väldigt bra på. Till exempel Sydamerika har en stark visuell tradition som har smittat av sig även till USA. Men jag tror att vi är på väg. Om du vill nå en viss yrkesgrupp eller personer med erfarenhet av en viss bransch kan en annons på Linkedin vara en bra idé. Det är ett misstag att på en gång försöka få potentiella kunder att nappa på en kampanj.


Genom att först bjuda på någon form av värde värmer man upp kunden så att hon eller han blir mer mottaglig för annonser längre fram. Nedan ges exempel på två annonser från kampanjen med temat ”irriterande bra priser”: I tidigare annonser hade bild och text på specifika produkter presenterats med ett pris och ett jämförpris. I de nya annonserna användes inte .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.