torsdag 22 maj 2014

Potatiskupare

Alla potatiskupare från alla leverantörer hittar du på LantbruksNet. Var hittar man en potatiskupare för hand? Jag har hört att det ska finnas men har ingen aning var jag ska söka.


Potatiskupare till hjulhacka - lyckliga. Idealiskt redskap för samköp och samarbete. Jag börjar få lite rutin på att hantera Mypecks nu.

Mitt test att göra hål med gasolbrännare fick blandat resultat. Men med en bättre brännare blir det bra. Välj bland trädgårdsredskap för allt möjligt arbete i trädgården.


Vi har allt för att gräva, klippa och räfsa. Köp trädgårdsredskap i butik eller online. Hammarslagklippare med hydraulisk sidoförskjutning. Multidrag med sprint och kula.


Kraftig bakskopa med slitstål och tipp.

Den går använda utan baklämmen som öppen skopa. Begagnade maskiner till odling och sortering och pack av grönsaker och potatis. Radrensare har ofta gåsfotsskär som stan- dar men man kan också använda tallriksskär, stjärnhjul och borstar som bearbetningsorgan. Med dessa redskap kan man med olika inställningar bearbeta jor- den mellan raderna och kupa jord in i raderna. Nu är det återigen dags för en rapport från den halländska landsbygden, denna gång med hjälp av dragfordonet Ferguson, som är en aningen modernare variant av draghästen.


Publicerat i Bildblogg, Bilder, . Trädgårdsarbetet är i full gång och det märks även i Radiokontakten. Allt om dagens efterlysningar kan du läsa här. Säkert en dum fråga men när jag kört upp fårorna så antar jag att jag ska lägga potatisen i dalarna men ska jag köra med kuparen mellan dalarna så potatisen täcks eller hur gör man? Denna potatiskupare säljs på uppdrag av ett företag. Se bilder för mer information.


Moms tillkommer på angivet högsta bud. Redskapet hängs på en Siku traktor. Fakturakopia samt kvitto på betalningen skall medtagas vid hämtning.


Köparen skall själv ombesörja hämtning, ev. Objektet säljes i befintligt skick och . Praktisk kupplog av högsta kvalitet.

Perfekt för kupning av potatis och för at.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.