fredag 30 maj 2014

Torrslipa betongplatta

Vin, kaffe, vattenringar. Vi putsar en skiva och ytbehandlar. Vi är nummer ett på att slipa betong. Vi på Stadax är stolta för den kunskap vi skaffat under de decennier. Skipa bort färg från betong golv.


Skall till att gjuta platta till våran pool, det är en Opal Oval Har talat med folk som kan gjuta och dom tycker att jag skall hyra en helikopter och slipa plattan, men jag tycker att det räcker med att dra av med en Sloda.

Ska ha balkonggräs på plattan vilket jag tycker borde räcka. Du kan hyra en ABS-slip och torrslipa ytan, när betongen har härdat i dagar. Allt med betong går att lösa i efterhand - tro mej, jag vet - annars hade jag varit i konkurs för länge sedan. Det är inte alltid som man . Slipad betongplatta - varför blev det misslyckat? Det bästa är därför att välja fabriksbetong och rådfråga leverantören för att få det mest ekonomiska och funktionella alternativet för rådande förhållanden.


Tänk på att uttorkningstiden är en viktig aspekt vid val av betongkvalitet . Jag har funderat på att slipa betongbjälklaget på en utvändig loftgång för att få en vackrare yta på ett enkelt sätt.

Loftgången är utomhus men under tak, viss regn och snö kan förekomma. Hur är stegsäkerheten på ett slipat betonggolv? Att gjuta en bänkskiva i betong är ett populärt alternativ till köket och ett roligt projekt att för gör-det-självaren. Ta del av vår stora guide och beställ finbetong på stenbolaget. Vi hjälper dig steg för steg att gjuta din betongplatta.


Från planering till att du bygger syllen på betongplattan. Hur du undviker sättningar i plattan och vad det kostar genom att genomföra vår kalkylator. Hur konstruerar du din grund för bästa funktion. Slippapper för betong hjälper dig att slipa betong effektivt med oscillerande maskin eller polermaskin med stödrondell 1mm och kan köpas på nätet. Temperatur ca 6-plusgrader på dagen :grin: ca 2-minus om nätterna :sad:.


Efter tim har den härdat så jag kan gå på den om jag vill. Ska torrslipa den efter härdning. Vad säger ni, vattna eller inte ? Med nya typer av betongslipmaskiner kan man effektivt slipa och polera mycket stora golvytor av betong. Tekniken är fortfarande vanligast i industrilokaler men används allt oftare i andra typer av lokaler. Efter slipningen kan golven beläggas med till exempel epoxi, ythärdare eller mattor.


Med modern slipning får man dock. Mjuk betong sliter mer på verktygen.

Kontrollera verktygsslitaget efter min. Värdena kan variera beroende på betongens kvalitét. Bilder från vår tillverkning.


Därefter lägger vi ut formen på våra specialtillverkare gjutunderreden, hänger upp armeringsjärn och gjuter i önskad färg. Betongen armeras och förstärks. Vi gjuter skivorna med en högpresterande självkompakterande betong som blir otroligt tät och som blir extremt hård när den härdat klart. Vi måste även armera med en . Innan beställning av betong är det viktigt att fundera kring sitt projekt.


Vilka markförhållande har jag? Hur mycket grus behöver jag fylla upp med innan gjutningen påbörjas? Vilken armering krävs vid just mina markförhållanden? Golv som innehåller betonglim.


Före det att Lino betongimpregneringsmedel appliceras ska betonglimmet tas bort genom att torrslipa golvet, sedan sopas och dammsugs golvet noga. Detta för att impregneringsmedlet ska kunna tränga ner i betongen. Smuts och fläckar ska tas bort före impregnering, annars .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.