tisdag 29 september 2015

Flytta friggebod med traktor

Enklast vore kanske att ha en jätte-jättestor traktor med jättelånga pallgafflar men då sådan inte finnes så försöker man sig på fantasin. Det är ganska platt där den skall fram så det borde gå att rulla på stockar . Flytta hus med en Volvo L110f är ingen konst! Elinstallationer friggebod - Duration: 2:17.


Det här är min pappa i traktorn och vi ska flytta detta lilla hus som vi lagt saker som vi inte behöver för. Flytt av en friggebod med hjälp av en Scania P1och kran!

Har idag varit och träffat en kund angående lite jobb. En traktor som var ute och plogade hade inte fått stopp i den branta backen ned mot Everts och hustrun Ingrids fastighet, och kört rätt in i friggeboden. Evert kunde beställa en ny friggebod från ett företag i Västerbotten. Han skulle få leja för att få . Hejsan Jag skulle vilja flytta en friggebod från Älvsjö till Norrtälje.


Norrtälje till hamnen i Göteborg en johan deere traktor med en plog. Skall anlägga infart, kratta ut grus, gräva ut grund kvm och gräva plinthål, fixa vedbod och friggebod , lägga dränrör etc. Sedan vore det en dröm att kunna komplettera med en traktor med frontlastare typ BM6eller liknande ch en traktorkärra för att transportera material.


Behöver du flytta din sommartuga eller din bil som kört fast någonstans, då kan du hyra en helikopter med pilot som hjälper dig.

Vi har inte beställt huset än då vi . Jag tänkte bygga mig en portabel vakkoja, portabel i den bemärkelsen att man flyttar den med kran och lastbil alt på släpvagn. Utan allt för stora problem, jag tänkte att man skulle ev sätta skidor på den så att man kan dra den när man ska flytta den, så slipper man ju anlita nån med traktor. Har din kompis nytta av grannens traktor eller kan man utnyttja den väg som används?


Kanske grannen kan grusa upp och fixa till en bra tillfartsväg till en del av tomten som annars är svårtillgänglig. Angående hundgården - kanske man kan bygga en friggebod eller vedskjul i direkt anslutning - en bit in . Den här villan ligger nämligen på en egen flygplats med landningsbanor, hangarer och egna flygplan. Men då ingår även traktor med tillhörande jordfräs, snöslunga och annan snöutrustning, skylift, fyrhjulsdriven gräsklippare, fyrpelarlyft, tryckluftskompressor, eltruck, motorsåg med mera. En villavagn är klassad som mobilt semesterhem precis som en husvagn eller husbil, den står på hjul och har ett drag i fram så att man kan flytta den kortare sträckor. På landsväg skall den dock flyttas med lastbil.


Villavagnen är mellan och meter lång, och mellan och meter bred. Att skriva om sig själv och det man varit med om är ingen lätt uppgift tycker jag. Förra stafettskribenten Lena ville höra lite om mig så här kommer min. Då bodde utöver mina föräldrar Alice och Tore min farmor och farfar samt min farbror Herbert också i Finnhult. Byggnadsvård AB i Trosa.


Grundström genomfördes som en del av Catharinas examensarbete ”Masonit. Haugen som vart delt ut frå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.