fredag 20 januari 2017

Jonna jinton smycken

Vi kommer att skapa, smida och tillverka smycken i den takt vi mår bra av. Ta bort det som inte känns bra, för att kunna lägga mer tid på det som vi verkligen vill göra. Mer unika, rejäla silversmycken.


Vissa helger kommer jag spendera i verkstaden och jobba och skapa, och när sedan ett smycke är klart . Det skulle kännas fantastiskt roligt.

Nu är vi ju två som hjälps åt med allt, och då finns det mycket mer tid och utrymme för skapande! Har alltid älskat spiraler av alla sorter. Kanske för att det påminner om formen på en galax? Det är SÅ roligt att få lägga upp smycken i hyllorna i galleriet.


Nu har jag äntligen lagt in lite nytillverkade smycken i webshopen! Har suttit i smedjan och jobbat varje minut jag haft tid senaste veckorna, och det har varit så roligt! Nu var det ett tag sedan jag la in något nytt på webshopen så det känns kul att äntligen .

Tänkte att jag skulle visa er en bild på utställningsbordet som jag hade fixat i hallen. Som jag skrev förut, verkligen jättefin sida. Jag blev så nöjd med det. Här syns det att det ligger mycket tanke och arbete bakom sidan.


Nu ser jag fram emot nästa etapp, lite vackra . Hej på er mina kära vänner! Idag har jag suttit och redigerat en videoblogg med lite olika videoklipp från januari. Ni som följt bloggen länge har ju säkert hängt med en hel del på den resan. Nu har vi så mycket nya smycken med större silverarbeten, som vi ännu inte lagt ut på sidan.


Därför tar det så otroligt mycket tid att tillverka eller smycken av varje. Eftersom vi gör alla silversmycken från grunden, alltså från silverplåt och silvertråd så är det mycket arbete innan det blir ett klart smycke. Alla smycken är handgjorda från råsilver (silvertråd och silverplåt). Så det är ingen masstillverkning av något slag.


Det är intensivt och krävande, men också så otroligt roligt! Vilken skön Outfit, det blir verkligen JONNA , så perfekt och jag blir så glad att du visar upp dig själv. Tycker alla dessa ”röda mattan” är så konstlat så jag tycker du ska vara superstolthet att du visar upp ditt egna jag.

Toppenfina smycken också! Det finns fortfarande en hel del kvar att jobba på men nu är grunden klar, några smycken ligger ute och en hel del fotoprints. Och då får det ta sin tid. Dock endast i små storlekar än så länge ( ca Astorlek). Så fort jag fixat kuvert och inslag för större bilder kommer jag att lägga upp dem i större storlekar också.


Jessica Lagergren kommer jag alltid minnas som min allra första kund när jag lanserade webshopen för mina smycken för några år sedan. Hon köpte ett armband och skrev om det på sin blogg, och jag trillade nästan av stolen av lycka ! Nu har hon blivit mamma och skriver en underbar lättsam blogg som . Jonna Jinton flydde storstadslivets stress och bosatte sig i en omodern stuga mitt ute i skogen i Grundtjärn utanför Junsele. Ensam njuter hon av lugnet och naturens skönhet och livnär sig på att blogga och tillverka smycken.


Plötsligt bröt Jonna Jinton upp från storstan, körde hundra mil norrut och landade i ett ensligt torp med en hund som enda sällskap. Här njuter hon av naturen, lyssnar på tystnaden och tillverkar smycken. Ansvarig Jonna Jinton år.


Bokslut, styrelse, F-skatt, telefonnummer. Fotograf, konstnär, smyckesdesigner och bloggerska. Internethandel med smycken , fotografier och målningar. Status, offentliga värden.


Svensk näringsgrensindelning. Litterärt och konstnärligt skapande .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.