onsdag 21 juni 2017

Hur är läget svar

En vanlig fråga som ofta dyker upp i det första meddelandet på dejtingsidor är ” hur är läget ? Det är kanske inte världens mest intressanta frågor, men det betyder inte att ditt svar behöver vara tråkigt. Om du svarar ”bra”, ” inget särskilt” eller ”jobbat bara, sen gymmet” leder inte konversationen särskilt . Ett relativt trivialt problem, men jag kan tycka att det är lite trixigt att svara på frågan hur läget är. Oftast mår man ju prima och har inget direkt att klaga på och då funkar ju ett jodå, det är fint.


Inga problem där således.

Däremot så kan jag tycka att det lätt blir komplicerat om man inte mår . Vad skulle du vilja svara när någon frågar hur du mår? Jag brukar svara Det går. Ja det går men jag mår inget särskilt bra. Nej, i ett sånt läge finns väl inget bra svar. Hur är läget på Academedias verksamheter?


Svaren har varit många – och varierade. Ni var många som ville berätta om allt det positiva ni upplevt, så vi börjar med de berättelserna. Ni som upplevt oegentligheter och felaktigheter vill vi också ha kontakt med.

Om man är lite deppig, eller stressa eller trött, eller sur, eller arg, eller sjuk, eller ledsen så säger man ändå: -Bra, själv då? Alla andra svar är underliga. Så småningom, efter att ha besökt en duktig KBT-terapeut ett par gånger, lärde jag mig att svara : ”Tack just nu är det bra. Man förväntar sig inte att folk . Man både kan och får ha trevligt och må bra i stunden, trots att man har en svårt sjuk närstående. Exempel på ointressanta, generella meddelanden (med dålig grammatik).


Med ett första meddelande som dessa minskar du helt enkelt dina chanser rejält för att få svar : hej allt bra? I bästa fall somnar man, i värsta fall avtmatchar man. Så kan det ibland kännas när man startar en konvo med någon på Tinder. Att veta vilken replik som går hem kan vara svårt att förutspå, men det finns några trick som är säkrare än andra.


Att ragga är inte alltid lätt. Så när du matchar med någon snygging på Tinder så kan det vara svårt att veta hur du ska öppna samtalet. Hur mår alla unga tonåriga tjejer i Eskilstuna? Hur ser livsvillkoren ut för dem i dag, och hur påverkar dessa den psykiska hälsan?


På kommunledningskontoret i Eskilstuna vill man ha svar. En vanlig uppskattning av hur många som lider av depression är fem procent av befolkningen. Det innebär att var tjugonde svensk är inne i en depression just nu. De här siffrorna visar ändå bara hur.


Andra svåra motsättningar.

Politisk instabilitet råder men oroligheterna och motsättningarna i landet tar sig andra uttryck än genom väpnad konfrontation. Säkerhetsläget följer inte strikt provinsgränserna och detta tar Migrationsverket hänsyn till vid bedömningen av de asylsökandes skyddsbehov. Som klass tävlar man alltså enbart mot andra femteklasser i sitt eget P4-område i det här läget. Svar : Den tjej och den kille i klassen som hade bäst resultat på uttagningsprovet bildar klassens lag. På samma sätt väljs reserver ut för dessa.


Men bor man i USA verkar båda tjänsterna vara riktigt, riktigt kompetenta. Inte klockan nio eller halv tio heller. Säkert bara en vanlig försening, sa Cessi. Sådant händer ju ganska ofta. Henning blev ledsen förstås, men även ett lårbensbrott — om det nu var det . Hur blir jag medlem i panelen?


Hur svarar jag på undersökningarna? Vad får jag för att vara med i panelen? Vad kan jag göra med ersättningen? Varför får jag svara på personliga frågor när jag registrerar mig?


Vad du kan göra tills vidare är att vrida telefonen till ett liggande läge , så fungerar det bättre. För att lyckas på jobbintervjun kan det vara bra att öva. Faktum är att även de frågor som verkar enkla kan vara de som avgör om du får jobbet eller inte.


Du vet att andra nu har respekt för dig och med all rätt för du har läget under kontroll. Du trivs med dig själv, du har funnit en. Du har stöd ifrån andra i din omgivning och vet precis hur du ska gå tillväga för att få det du vill ha oavsett om det är inom jobb, kärlek eller ekonomi. Bakom) Med Dam i Mynt i det som visar på din .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.