onsdag 9 augusti 2017

Forum egenföretagare

Här ställer ni frågor av juridisk karaktär. Alla svar i denna del av forumet är endast rådgivande. Valet att agera enligt råden sker på eget ansvar och kan ej lastas Företagande. Moderatorer: John Knutsson, Patrik Nilsson. Senaste inlägg: Testamentera hus, lö.


Sveriges största forum för småföretagare och entreprenörer om allt som har med företagande att göra.

Hur gör ni för att undslippa Sveriges värdelösa lagar och regler som gör att det är betydligt svårare att bli framgångsrik i detta land som egenföretagare ? Skriv och berätta så mycket ni orkar! Skulle vara jätte kul om någon ville bjuda lite på sina erfarenheter om hur det är att driva sitt företag! Lön egen företagare (Aktiebolag).


Hur är det att vara egenföretagare ? Forum för egenföretagare? Hm, ja, verkar juh finnas forum för det mesta därute. Finns det nått forum för egenföretagare , där man kan diskutera allt som rör att driva ett mindre företag?


OCH driver sitt företag vid sidan av?

Kan ni dela med er hur det går och i vilka branscher är ni verksamma. Själv vill jag starta eget obemannat solotek (solariumstudio). Hur låter det för er och vad ska man tänka på, tycker ni? Ja, det är värt att vara egen företagare. Försök att hålla er till forumets regler, detta är ett politiskt neutralt forum där alla ska kunna trivas.


Vi har ännu ingen aning om. Bolån och egenföretagare ? Här hittar du portaler och forum där du kan läsa, prata och andas företagande. Prata anonymt med rådgivare och andra ungdomar för att hitta svar på dina problem och frågor. Läs mer om forum för ungdomar på Ungdomar.


Finns det skillnader mellan kvinnor och män i valet att bli egenföretagare ? Vad säger analytikerna respektive praktikerna? På ett lunchseminarium arrangerat av Entreprenörskapsforum (f.d. FSF) den juni presenterade Stina Eklund och Altin Vejsiu, båda verksamma som analytiker vid Näringsdepartementet, en studie på . Jag driver en enskild firma lite vid sidan av men kommer eventuellt lite längre fram att kunna öka på omsättningen en hel del. Därför har jag räknat lite på skatterna och kommit fram till att det är mycket dyrare att vara enskild . Vad jag har förstått om man tex. Hej jag är en kille på 18år som har tänkt starta upp ett företag med hjälp av min mamma lite.


Jag skulle vilja få synpunkter på min hemsida, vad jag har gjort bra och dåligt.

Något jag borde tänka på. Jag är egenföretagare och vill uppdatera mina kunskaper inom bokslutsarbete, vilken utbildning kan passa för mig? Jag har tänkt också sälja . Företagsuniversitetet har en utbildning i två steg som lär . Men i enskild firma kan du de första åren kvitta företagets underskott mot inkomst utav tjänst, dvs.


Då får man ägna några timmar till om dan för reklam, gå runt med lappar och affisher eller skriva inlägg på forum och hemsidor och liknande. Tänkte kolla om det finns fler egenföretagare här på happy? Vilken bransch är ni i och hur går det i dagsläget?


Med 3röster för, 3mot och åtta nedlagda röster, gick parlamentet på samma linje som utskottet för sysselsättning och sociala frågor och röstade ned EU- kommissionens förslag som hade gjort det tillfälliga undantaget för egenföretagare permanent. Utskottet gick emot förslaget med hänvisning till .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.