tisdag 27 januari 2015

Gänginsats mekonomen

Genomför ditt köp tryggt och säkert. Beställ idag, leverans imorgon! Hyllplats: Välj varuhus. Gängrenoveringssats, delar.


Någon som vet vart detta kan inhandlas eller får man beställa över nätet?

Har kollat på biltema, jula, mekonomen och swedol. Samtliga har max Mtyp. Lycakdes dra sönder oljepluggsgängorna på min RCoch jag är chockad över hur lätt det gick. Har en momentnyckel som ska . Enl vad jag kunnat googla fram så ska den vara likvärdig heli-coil i styrka men det verkar finnas mindre utbud på längd av själva insatsen, eller så har ovan nämnda butiker dem inte i sitt sortiment.


Jula och Biltema har också . Innehåll: – M– MInstallationsverktyg - Insatser av varje storlek (M5-M16). Keylock gänginsatser i rostfritt stål kan användas på många typer av material och har ett mekaniskt lås för att motverka rotation.

Byta däck – så gör du - Duration: 3:05. De tar svinaktigt betalt för nya delar. Mekonomen Sverige 1415. Gängor i aluminium är ju inte speciellt . Ingen fara om du inte tar en tur på Scandinavian Raceway på väg till verkstaden vill säga. Spiralborr mm med distanshylsa.


Helicoil gänginsats eller ny bromsskiva funkar nog. I Safety- Insert-system, 2-komponents-mjukskuminlägg. Annonsen listad under Gängsats, Skärande verktyg, Verktyg. Det är av kostnadsskäl som de inte monteras i alla lägen.


Gänginsatser blir alltid starkare om det finns gods att sätta dem i. Loctite finns på bla mekonomen och är orange till färgen. Tror även det finns en blå varitant som heter Hylomar som är samma koncept. Vet att Swedol har V-coil som är något liknande, dvs gänginsats. Jag hade ställt ventilerna och allt kändes bra tills jag skruvar på topplocket igen och för första gången använder min momentnyckel(köpt på mekonomen ). Förhoppningsvis så får jag lite lämpligt material till dem imorgon samt även lite bra gänginsatser.


Trisert är alltså en gänginsats , normalt så används de i plats men det ska även gå bra i trä.

Lösa gänginsatser med längd x diametern. För renovering av skadade gängor eller förstärkning i mjuka. De kommer göra livslängden så mycket längre.


Undrar om det skulle kunna gå att sätta dit en Minsatsgänga och svarva ner pinnbulten till 5mm så jag kan göra om pinnbulten till Mdär nere mot blocket, det borde väl funka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.