tisdag 30 juni 2015

Elmotor biltema

Miljövänlig och låg driftskostnad. Lätt att bära och enkel att montera. Drift: V batteri (medföljer ej). Hastighetsreglage med lägen framåt, lägen bakåt.


Jag har tänkt köpa en elmotor för att kunna ha med när jag hyr båt för att fiska på diverse platser.

Har tittat runt lite men kommer just nu inte längre utan hjälp och har därför några frågor Motorn 1. Förstår att de alla är budgetmodeller, men har tänkt köpa. Val av batterier till elmotor ? Hur stor el-motor ska man ha till en meters båt? Fiskekajaker - är dom här bra eller?


Elmotor för liten roddbåt ? Vilken kraft på elmotor ? Off Topic: Funderar på att köpa min första elmotor för att använda till fiske i småsjöar uppe i norr.

Brukar släpa runt fluga,. Tänkte köpa en elmotor till. Tittar på Minn kota och på de två varianter som biltema har.


Detdär är den svagaste modellen du kan få tag på, kolla på min länk i första inlägget sen kan du absolut köpa batterilåda på biltema , deras fritidsbatterier har jag dock ingen erfarenhet av. Det är saltvatten där jag kommer använda den och funderade då på biltemas för året ny elmotor. Elektrisk utombordsmotor.


Denne videoen ble lastet opp fra en Android-telefon. Ett par sådana borde iaf palla 2h körning, troligtvis mera. Sedan en motorstyrning med H-brygga som med en µC PWM-reglerar spänningen till motorn, så kan man dels ställa in en maxhastighet man anser lämplig och dels . På senare år har förtaget dessutom breddat sitt sortiment på det marina området. Funderar på att konvertera en häldämpad kvalitetscykel med elmotor från bafang, men biltemas pris på den nya mittdrivna cykeln är mycket lockande. Skulle dock vilja veta vad det är för fabrikat på elmotorn.


VAC och har en rätt hög utväxling. Det är inte alldeles lätt att välja elmotor. Biltema presenterar elmotor för saltvatten. Ska jag välja en akterspegelsmonterad eller frontmonterad.

Räcker det med mitt befintliga startbatteri eller ska jag köpa ett extra? Jeg trenger batterikapasitet til 5-timer (et par-tre kvelder). Hva er minimum av amper batteri jeg kan bruke?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.