tisdag 23 juni 2015

Radera bilder iphone inte icloud

Du kan frigöra lagringsutrymme på iCloud genom att radera bilder och videor som du inte vill ha kvar. Cloud tar bort bilderna från alla . Om du inte har aktiverat . Call me stupid men jag fattar inte hur jag gör. Har tidigare gjort samma manöver på Dropbox vilket har .

Radera foton på telefon, men spara på datorn? Ta bort bilder från iCloud - Wondershare sv. Problemet är att du inte kan radera bilder , eftersom det betyder att de raderas från alla enheter. Nollställ Icloud -biblioteket.


Det verkar kunna ge IOS en . Väljer du att flytta dina bilder och videoklipp till Icloud Bildbibliotek kommer de inte att sparas dubbelt i säkerhetskopian utan tar bara upp plats på Icloud. Jag har inte riktigt förstått mig på det här med iCloud.

Cloud drive fungerar inte på det sättet att du lägger till filer i mappen och dom laddas upp och sen kan ta bort dom från datorn. Cloud aktiverat har man ingen bildström att leka med i andra enheter, inkl. När du tar bilder med telefonen lagras dessa både i iCloud och i telefonen. När minnet på telefonen börjar bli fullt, tas bilderna bort från telefonen men . Tar du bort en bild på ett ställe försvinner den från alla enheter och det här gäller alltså även i datorn, något som inte var fallet tidigare.


Använd molnet, iCloud , och synkronisera dina bilder. Tryck på namnet på en enhet som du inte behöver säkerhetskopiering för. Välj vilken appdata som ska säkerhetskopieras . Jag har raderat bilder och mappar och liknande och frigjort massa utrymme i telefonen, men det är ju fullt på icloud så jag kan inte få över den nya. Kan inte ta bort mappen eller något, och det finns två exakt likadana mappar med olika namn bara. En enkel grej att göra är att ta ett varv bland dina appar och helt enkelt radera dem du inte behöver.


Frigör lagringsutrymme på iCloud genom att radera bilder och videor som du inte vill ha kvar. Det är enkelt att ta bort de bilder och videor som du inte längre vill ha. Det är bara att trycka på symbolen för papperskorgen så är det klart.


Här är två snabba och enkla lösningar så att du kan.

Det enda som skiljer dem åt är metoden. Men min fråga är: Hur raderar jag bilder och filmer från iCloud ? Har ca 1bilder på mobilen men runt 4på iCloud. Har bara hittat vart man stänger av säkerhetskopieringen av biblioteket men det är ju inte det jag är ute efter. Varje morgon blir man påmind om att icloud är fullt både på hemskärmen och per mail, väldigt irriterande .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.