torsdag 21 januari 2016

Vad sälja i webshop

Du har bestämt att du skall ha en webshop , du skall sälja saker på Internet, du skall starta eget företag. Tänk, tänk ordentligt, brinner du för varje produkt? Ok, du vill ha en webshop men du vet inte vad kan du sälja i den. Genom att gå ihop med andra företag och sälja era produkter under ett gemensamt varumärke direkt till slutkund.


Men läs en del här också.

Butiken måste leva hela tiden, så jobba med sortimentet och lägg fokus på att mäta och följa upp, precis som i en fysisk butik. Det folk vill ha säljer bra. Det beror på anspråksfulle du tjänar.


Istället för att ha en egen inventering, säljer du varor direkt från grossisten. Man ska nog vara ganska så slipad om man ska komma igång direkt bara sådär. Sen är det väl 2x månader man kan få eller har de ändrat det?


Kommer som det ser ut nu att avyttra min webshop som funnits i ca 5år.

Frågan är nu om det är värt att sälja den då det är en tuff marknad jag varit. Sen beror det ju på vad det är för butik, kanske kan någon konkurrent vara intressera eller finns det någon branschtidning där du kanske kunde hitta en . Genom att starta webbutik får du snabbt tillgång till en betydligt större marknad och gör det lättare för personer som vill köpa just det du säljer att hitta dig. Du kan helt enkelt sälja mer till fler! När du startar en ehandel finns det många olika sätt att skaffa produkter att sälja. En del vill sälja sina egna alster, sådant du tillverkat eller hantverkat.


Medan andra vill sälja färdiga produkter från leverantörer och märken som redan finns. Hursom – att skaffa produkter till din ehandel är själva grundbulten i . Okej, för att göra en lång historia kort så har jag och några vänner en tävling om vem som kan tjäna mest pengar på en webshop under ett halvår. Vi har ingen direkt budget men det ska väl handla om småsaker, typ smycken, prylar, ja vad vet jag.


Starta webshop för att sälja mobiltillbehör, vad krävs? Vad säljer bäst tror ni? Starta webshop och sälja kläder, lite frågor.


Webshop - vad ska jag sälja ? Det här är vad jag skulle lägga fokus på om jag startade en webbshop idag (och ville slippa alla misstag jag redan gjort :-) 1. Du har legat lite på latsidan men i alla fall kommit igång med arbetet som krävs för att sälja via din webshop.

Se över vad du kan göra för att svara ja på fler av frågorna. Ta deras bästa funktioner och idéer och gör dem till dina egna. Finns det för många konkurrenter som säljer samma sak?


Då kanske marknaden är mätt och du bör fundera på en annan produkt eller vad du kan göra i form av pris, service eller utbud som gör att folk kommer välja att handla i din webshop. Man kommer igång direkt, ser vad som säljer och kan på så sätt slipa på produktutbudet. Så kommer du igång med e-handel. Att komma igång snabb är ett av Fredrik Norbergs bästa tips för den som funderar på att starta med e-handel. Jag säger som Nike – just do it.


Man kan utan problem lägga ett år på . Ja så är min fråga Håller på med en hobby som jag säljer en del av Håller mest till på tradera och min produkt är eftertraktad Nu har jag fått en ide till som går. Kan jag starta en webshop utan att ha en firma eller företag ? Tror fortfarande inte jag är redo för ett företag, eller vad skulle jag tjäna på det ? Googlar men hittar inga vettiga svar. Jag är sugen på att som privatperson importera varor från andra länder och sälja här. Baserat på din prognos på hur mycket du kommer sälja , hur mycket pengar kan du lägga per år på din webshopslösning?


Se över olika leverantörer och titta på deras kostnader, både i uppstart och driftskostnad. Tänk på att det du behöver ingår i årskostnaden. Får man tex sälja från vilka märken som helst? Kan jag tex åka till en loppis och handla och sen sälja i min butik? Rapportera till moderator Loggad.


Det är de sakerna du ska satsa på att sälja. Du öppnar en postorderbutik och en Internetbutik som säljer specialutrustning för människor med speciella krav på sin dagliga tillvaro. Det kan gälla kost för diabetiker, hjälpmedel för reumatiker och synskadade, neurologiskt skadade osv. Ditt jobb är att ligga före de . Planerar du på sikt att även sälja till utlandet?


Glöm inte att skydda ditt varumärke på nätet i samband med företagsstarten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.