onsdag 23 mars 2016

Billig tyst kompressor

Kompressor , 2V, Effekt 240W, Tyst. På K-rauta hittar du testade kompressorer till rätt pris. Vi erbjuder kraftfulla och mångsidiga kompressorer från Mecafer och NuAir.


IPMS Göteborg ipmsgoteborg. Så jag söker en billig liten eldriven kompressor som klarar uppgiften. Resterande delar har jag så problemet.

Har ej tips på en kompressor som är liten och någorlunda tyst (dom väsnas ju som fan), men jag såg en handpump med en trycktank just för att bomba i luft i tubeless igår. Tvåstegs pumphus och remdrift. Kopparlindad motor på hp (kW) för de lite större verktygen. För luftpåfyllning, dyckertpistol och kortare tids renblåsning räcker det med en mindre modell, men för luftkrävande verktyg krävs en kompressor med högre kapacitet.


Till lackering är det viktigt att ha en stor tank varvid kompressorn inte startar lika ofta. Tänk på att god ventilation ökar både livslängd och prestanda. Tjena, letar efter en bra oljefri kompressor för bla datorrengöring och lite annat ( rengöring, madrassuppblåsning).


Behöver hjälp med att hitta en tyst liten kompressor. Undrar om någon har testat denna: Essve ecu 2.

Jag har en Fultema men den låter ju som en gammal traktor så den kan man inte köra hemma sent på kvällar. Stora hjul och handtag gör den lätt att flytta. Jag har också försökt att av resterna av min gamla kompressor försökt bygga en tyst en med kompressor från kylskåp, nackdelen är att kylskåp är . Har tröttnat på luft på burk och har tittat på en kompressor istället.


Jag har tittat lite på denna från Jula och det jag undrar är om nån annan har. Nu är frågan om någon har ett tips på en bra (och billig ) kompressor. Ska du bara pumpa upp fotbollar och kolla däcktryck, eller behöver du en kompressor som klarar mer än så?


Läs våra tips för hur du väljer kompressor. Inget man gärna bär runt på. Men det finns även små lätta kompressorer som är kraftiga! Min svåger hade en liten och lätt kompressor som hade 2st små tankar på 8L var, den klarade mutterknackare utan problem och var rätt så tyst. Men kostade en bit över 10tkr sa han, vet inte vilket märke det var.


Den är i alla fall tyst och levererar 100l vid 6bar och 40db. Den skulle kanske kunna gå ljudmässigt och den är ju dess utom billig. Jag undrar om man behöver köpa en speciell kompressor till airbrush ( minikompressor) eller om det funkar att använda en vanlig kompressor som man kan ställa. Jag har testat med en sån där billig minikompressor från biltema (tror jag dom ser ju likadana ut), den producerade lika mycket vatten som luft.


Den intelligenta lösningen: den ideala kompressorn med hög effekt för t. Lätt, bärbar och tyst med endast cirka dB.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.