fredag 25 mars 2016

Diamantslipskiva biltema

För slipning och gradning av sten och betong (ej hårdmetall). Ska snygga till sockeln på mitt hus och tänkte därför slipa bort färg och ojämnheter med en diamantslipskiva. Hoppas på svar så snart som möjligt. Skälet är att den dök upp hos konkurrenten Jula.


För effektiv slipning med vinkelslip av trä, metall, aluminium, rostfritt stål.

Totalvikt inklusive emballage . Det finns massor med olika slipgrejer, vad funkar bäst till dom hårda spetsarna? Slipar så fort jag kommer hem från ett pass, funkar kanon på borrmaskinen. Tydligen sänkt pris nu, vill minnas att jag betalade 79kr för några år sedan. Användningsområde: stål. Man vill ju ha mest valuta för pengarna då dom inte är speciellt billiga trots man är i budgetändan av spektrumet.


Jag tror den på k-rauta ser bästa ut, mera slipyta än biltema modellen och billigare, det finns även en mirka för 99€ och det måste ju vara kvalitét men jag vet inte om det är motiverat, ska slipa ner ojämnheter i en.

Click here to find similar products. Köpte en på biltema ,den fungerade inte alls emot att handfila. Jag fick sätta en platta av laminerat trä på ca 10mm under där man spänner fast kedjan. Sedan limmade jag på en plåtbit på kedjestoppen så den blev 1cm längre,då blev det lika bra bett som vid handfilat.


En diamantslipskiva , så kan du slipa ett antal gånger. Borde justeras lite, för skärvinkeln är lite liten. Ingick i annan föremålspunkt vid verkställandet. Stod till vänster mitt i förrådet.


Slipskiva 125x20xmm korn kiselkarbid. För finslipning av hårdmetall , sten, porslin, mässing m. Diameter 1mm, bredd mm, hål mm. Välj storlek och utförande till höger. Nya slipskivor till tex Bänkslipmaskiner Ytterdiameter 126mm Bredd 63mm. Kan användas både torrt och vått Maila beställning.


Bilder på betongslip till vinkelslipRapportera bilderTack för dina. Silikonslang för upphängning av canister.

Du kan köpa skaft till . Biltema har en hel hög med .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.