fredag 25 mars 2016

Kranförare jobb

Peab Sverige AB Platsbanken AMV. Som kranförare hos Liab arbetar du ute på olika projekt där du lämnar och hämtar . Här hittar du alla lediga jobb som kranförare inom bygg och anläggning. De kan också vara anställda av ett företag som hyr ut kranar.


Kranförare arbetar på byggarbetsplatser, inom industrin och i hamnar.

Med hjälp av kranar lastar, lossar och hanterar de olika sorters gods. Tornkran och mobilkran är exempel på kranar som kranförare jobbar med. Verifierade arbetsgivare. Ett gratis, snabbt och enkelt sätt att hitta ett jobb med 53.


Nyfiken på vad en kranförare tjänar? Vad tjänar man som kranförare ? Du hittar även utbildningar relaterade till kranförare.

Vill du hitta ett jobb ? De bästa lediga jobben i Trovit. Hitta kranförare jobb och karriärartiklar på Monster. Hitta all information du behöver för att få ett kranförare jobb och bygga en karriär.


Så jag hoppas jag har slagit hål på myten som många tror är att ”ta krankortet i Sverige och sen få jobb som kranförare i Nordsjön”. Så går det tyvärr inte till. Klart du kan ta krankortet, rigging och lite annat så blir du mer attraktiv för anställning som roustabout men sen handlar det om år innan det blir din tur. Din jobbsökning startar här. Hitta lediga Falkenberg, Hallands län kranförare jobb och karriärartiklar på Monster.


Kranföraren lastar, monterar, lossar och förflyttar olika sorters tungt material och gods. Det finns stationära och mobila kranar. Arbetet skiljer sig åt beroende på vilken kran man hanterar. Vi gör det enklare för dig att söka jobb.


Hur blir då personen kranförare på oljeplattformen? Jag sökte jobb hos Statiol, de krävde att jag skulle bli kranförare och jag gick den utbildningen som varade i runt ett år, resten lärde jag mig på plats. Jag fick självfallet betala utbildningen själv och den obligatoriska säkerhetskursen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.