onsdag 30 mars 2016

Gula mannen

Han är mest känd för sina framträdanden som Gula gubben, iklädd gul träningsoverall på diverse festivaler. Geta Lööf är bördig från Ulvåker i Västergötlan har sjungit och spelat in några album samt skrivit några. Det beror på vilken typ av underhållning.


Att dra av sig byxorna och vifta på kuken kan vara underhållning. Per Gessle parody gubben srf. Gula Gubben planerar konsert på Göta Kanal - Duration: 6:02.

Dom säger att jag är nån typ av. Där rådde oordning, brev, fotografier, använda flygbiljetter, ett gult hälsocertifikat, några räkningar. Varför rådde oordning här men ingen annanstans? Han bestämde sig för att tills vidare låta bli att röra innehållet och lät lådan vara öppen.


Det enda han tog upp var det gula hälsocertifikatet. Mannen han följde i spåren hade . Det bodde en gång en man någonstans i Sverige som var besatt i allt som var gult. Allting mannen ägde var gult.

Hans tröjor var gula och hans byxor var gula. Hans strumpor, skor, skärp, skjortor, kalsonger och jackor var gula , ja till och med den finkostym han ägde var gul. Dörren till hans lägenhet var gul.


Huset har stått tomt i över ett år. Då var det ingen tvekan längre, tänkte Hillman. Utan att öda mer tid på mannen – förmodligen en beskäftig ortsbo , tänkte han, en granne som tog sig ton – vände han på klacken och skyndade tillbaka till huset.


Så här i slutet av festivalsommaren tar Festivalen tripp längs memory lane och tänker tillbaka på de festivaltraditioner som vi minns. Här är några av de mer underliga exemplen. Nu måste jag i alla fall köra, sa mannen. Vänta bara några minuter så jag får slänga på mig en klänning, så åker jag med er ner till centrum. Irjas grannar kunde berätta för oss att hennes barn kommit in till dem på måndagseftermiddagen och frågat . När jag var ca - år så såg jag något mycket märkligt, jag bodde men mina föräldrar i hus.


Men då vred sig mannen som en orm och skrek, fast den ena armen låg alldeles stilla, pojken stirrade på honom och gick runt och såg på hans ansikte. Hjälp mig, hjälp mig, sade mannen. Pojken letade i fickan och hittade en liten näsduk med gula och bruna fläckar.


Han skakade en liten vit sten ur den och gav näsduken . Han tog sin telefon och skrev ett sms till Sofi: När slutar duidag?

Trekvart senare fickhan svaret: 15. Det var allt han behövdeveta. Nu behövde han inte ha dåligt samvete.


Han togen påsePolly ur godisskåpet, letade fram fjärrkontrollen, och sträckte ut sig på den gula soffan 6. Dedär gula småbönorna som svällde ijorden med sittgyllenefruktkött. Nere i mullen och koskiten branndesom små glödlampor,de samlade kraft och safter hela sommarenhäri Tornedalens sandbruna jordar, de gav alltid överdådigt. Potatisen varstark ochseg och givmil den vilade helavintern i träbingennerei matkällaren . Jaja, menmitt nya nagellack ville inte torka ochså bråkade jag ochskitungen ommin gula topp somhon villelåna igen.


Kalla inte din lillasysterför skitungen, hon harett namn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.