måndag 30 maj 2016

Bra spel ipad barn

Här hittar du recensioner av roliga, pedagogiska och barnvänliga barnspel, spel och appar för barn. Inga köp i appen, ingen tredjepartsreklam. Endast bra gratis appar.


På denna sida tipsar vi om gratis appar för barn. Tipsen uppdateras dagligen och de senaste bästa tipsen ligger alltid först i respektive lista.

Vi rekommenderar endast appar som vi testat och gillar. Recensioner bra och barnvänliga appar för barn - år. Lite som när man läser en bra saga. De lagom krävande spelen. Här nedanför har jag listat spel som jag spelat tillsammans med mina barn , en treåring och en femåring.


Jag vill nämna att vi leker . Utforska vår planet – Earth Primer.

Lär dig hur jorden fungerar – allt från hur jordbävningar uppstår till vattnets kretslopp och allt du kan tänka dig – genom interaktiva lekar. Den oändliga spelhallen . Vi har samlat ett gäng appar för barn i olika åldrar som både är roliga att använda och lärorika – från programmering till musik. Ipad ska kunna främja kreativiteten och tänkandet hos barnen. Här har jag bara listat. Stavningslek Två olika spel att välja mellan: Stavningståget där du får höra ett ord som du ska stava till och Gömda Bokstäver där man ska hitta bokstäverna till det ord som läses upp.


En bra app för de som är . Tips på bra appar till barn. Spel för barn innehåller 8. Happi Papi - Happi läser. Ett lära läsa spel där barn som just börjar lära sig läsa på egen hand kan öva sina färdigheter på ett roligt och . Här har jag sammanställt en lista på appar som jag tycker är pedagogiska och där barn lär sig något.


Vissa appar är mer av typen ren utbildning medan andra appar innehåller spelelement. Vad spelar era barn för spel ? Swedroid forum - Nordens största.

Appar och spel för barn år? Jag har just köpt en begagnad eMac till min dotter som är år. Jag skulle vilja ha tips på bra lärorika spel som är gratis som man kan lägga in.


Och gärna tips på något litet ritprogram som motsvarar paint i windows. Nätetikett och barnsäkring. Oavsett vilken slags surfplatta du väljer kan det vara en bra idé att begränsa vad barnet har tillgång till på nätet. Min pappa ska köpa en surfplatta till min syster (ca år) och han undrar vilken platta som skulle passa bäst till att spela enkla spel och kolla på barnprog.


Min åring föredrar våran ipad framför nexus 7an. Det fråntar dig inte från. Hon kan hantera den själv, så ipad är ett bra val till mindre barn enligt min erfarenhet. Jag tipsar om tre bra appar att börja med när barnen ska börja med iPad. Passar 1-åringar och 2-åringar.


Storhelgen kommer och surfplattorna kommer att gå varma, vad finns det för kloka och busiga appar för barn ? Vi tipsar om bästa appar för barn mellan tre och år. Nyhetsmorgon dan före dopparedagen och pratar om smarta och bra appar .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.