måndag 30 maj 2016

Tystaste sommardäcket

En stilla undran dock är om miljödäck slits fortare än ett vanligt däck, är det någon här som har erfarenhet av detta? Jag är ägare till min tredje Skoda Octavia. En både rejäl, pålitlig och snygg bilmodell – men bullrig.


Hur hittar jag däckmärke, modell och. Goodyear presenterar sitt nya sommardäcksutbud med dimensioner med SoundComfort-teknik.

Efter att framgångsrikt ha implementerat tekniken i sitt sommardäcksortiment . Vilket däck har bäst väggrepp, pris och är tystast ? Vi har sammanställt tidningarnas alla däcktest för att ta reda på vilket som är det bästa sommardäcket just nu. Söker du det tystaste däcket på marknaden? Välkommen till oss på Däckvaruhuset. Vi har de flesta förekommande fabrikat, dessutom alltid till rätt pris.


Olika faktorer påverkar bullernivån på däcket. Gummiblandningen är en stor faktor vid val av tysta däck.

Continental PremiumContact - Vi på Test. Hakka Black är sommardäcket som är speciellt anpassat snabb körning. Mönstret , gummiblandningen och konstruktionen bestående av flera gummilager är speciellt framtagna för att vara effektiva i högre hastigheter. Pirelli och Uniroyal väsnas dubbelt så mycket med sina dB(A).


OM VI LITAr På EU:s betygssättning ska det inte vara någon större skillnad mellan testdäcken när det gäller . Många frågar efter de tystaste däcken – hade det gått att svara på den frågan så hade endast de däcken funnits i handeln. Du kan tycka att ett däck låter mycket fast att jag tycker att det går. Lagen kräver minst mm på sommardäcket.


Måttet ska tas på det sämsta stället. Ett enkelt men beprövat sätt att . Det sladdar inte i väg när man bromsar på sig i en kurva. På torr väg är däcket säkert och logiskt.


Det styr bra och har en bra styrkänsla. Bakdäcken håller i bra även vid en hård undanmanöver. Bra: Egenskaper på vått, ljud och rullmotstånd.


T X-drive F3 Ett problem att avgöra vilket däck som är tystast , är ju iofs att nästan alla upplever att ljudvolymen blir lägre när man byter till nya däck.

Gamla slitna däck som kanske t om. Både Michelin energy saver och goodyear efficient grip är bland det tystaste man kan hitta så båda dom är bra val. Pirelli Cinturato Pär ett annat bra alternativ.


Rent generellt brukar väl miljödäck väsnas en del på grund av att de är lite hårdare för att ge lägre . Det blev Dunlop sport maxx då dessa skulle vara de tystaste i klassen om man kollade db märkningen på tex däckonline. Var väldigt nöjd med dessa ända tills jag lade på vinterhjulen med dubbfria Michelin. Vilken skillna bilen blev så otroligt mycket tystare med vinterdäcken.


Nu är det snart vår och . Nokian hakka vet jag inget om. Hej Jag tänkte jag skulle byta ut mina framdäck nu till våren och då till ett par tystare och mjukare om det går att få tag på. Jag har ett par 8-år gamla Michelin Camping XC på idag och de är i nyskick mönstermässigt men jag har fått för mig att de inte är de tystaste och komfortablaste däcken precis. Köpte hankook ventus prime på min gamla 90q och de var de tystaste sommardäck jag haft allafall.


Då var det dax för nya sulor igen. Den december var sista dagen du fick köra med sommardäck om det är vinterväglag men för de flesta finns behovet av vinterdäck långt tidigare. Det är klokt att vara förberedd inför vintern redan innan den förädiska halkan slår till. För dig som skall köpa nya däck har Fattiglappen .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.