måndag 30 maj 2016

Plåtnibbler biltema

Kapacitet stålplåt: mm. Monteras på din vanliga borrmaskin. För klippning av stålplåt, rostfri plåt, koppar, aluminium eller plast. Välkommen till oss på Jula!


Plåtnibbler med slipbart skärblad.

Denna fråga har inget med hemmabio att höra men eftersom det finns mycket erfarenheter samlat i detta forum så frågar jag ändå. Det är så att jag skall köpa ett verktyg för att kunna klippa i plåt och rostfritt, ca mm tjocklek. Frågan är vad man skall ha? En elektrisk plåtsax eller en nibbler?


Såg denna nibbler när jag kollade på plåttak på byggmax. Vet någon hur den funkar? Det finns som bekant många olika sätt och maskiner för att våldföra sig på plåt, själv var jag till helt nyligen övertygad om att en elektrisk plåtsax vore.

Bufret Oversett denne siden Robust nibbler vars kraftiga stans lämpar sig för stansning i tunnplåt. Vi gör det roligt och prisvärt att fylla verktygslådan. Her viser bilde bruk av nibbler med matrise og hylse vridd grader.


Universell nibblingssax för plåt , profiler, trapetsplåt och korrugerad plåt. Denna klarar mm samt att den drar med sig galven över klippstället så det inte rostar. Finns liknande på biltema eller jula tror jag som är luftdrivna. KIMPKML= Kom Inte Med Problem, Kom Med Lösningar.


Fler än 5inlägg: Blev medlem: . Jag köpte en elektrisk plåtsax fråm Verktygsboden. Jula har den också för en femhundring. En kommer Caprin att få känna av.


Sen kommer jag ändå att köpa Biltemas lilla tryckluftsstickåsg, mest för att den tar vanliga bågfilsblad. Västerviks Auktionsbyrå. Spikpistol av okänt märke. Frakt kan ej bokas på detta objekt!


Detta är en tvångsförsäljning då objektet tillhör ett konkursbo.

Utväxlad – enklare klippmoment. PLÅTSAX står det inget om att klippa runt, och det gör de rätt i. Fintandade skär av rostfritt stål och skänklar med . Elektriska nibblers och saxar. Visa filter Stäng filter. Vi erbjuder allt från handverktyg och maskiner till trycklufts- eller . Jag har haft otroligt stor nytta av min pneumatiska plåtnibbler , så himla skönt att slippa köra med vinkelslipen eller köra för hand med en liten plåtsax. Men sen är samtidigt min Pullmax Pganska.


De gånger man håller på med gamla skitbilar där . Nibbler, ja till snävare svängar, och om du ska ta upp hål i en plåt,. Biltema har en för ca spänn, som fungerar hyffsat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.