fredag 20 maj 2016

Volvo t21 vikt

Den här T:an kommer från Kramfors. Den har stått i många år men jag tvekade inte när jag blev erbjuden att få tag i den. När jag nu fått hem den så visar det sig att den är i mycke bättre skick än vad jag först trodde.


Nån tidigare ägare har lagt ner mycke jobb på den för att bla . Volvo T är lika som BM från växellådan och bakåt.

Vad är det för skillnader mellan Volvo BM´s modeller T-T? Andreas_77: Fler än 100 . Deutz äldre modeller, bra eller o-bra? Godsaker som dumpas,tillkommer lite mer varje dag. Tillverkningsland: Sverige Motorstyrka: 8Hk Cylinderantal: 6. Sista ägare: Gåva av Sätuna AB. Attorp, Håkanstorp i Västergötland.


Motor Typ CF 2 4-cylindrig, 4-takts fotogenmotor.

Det var nog vid tidpunkten när den här bilden togs som mitt intresse för traktorer väcktes. Här sitter jag på min fars Volvo Tårsmodell 52. Vi framhålla särskilt vikten av en systematiskt driven skötsel. Annonsera begagnade och nya . Tjena tanter och gubbar, long time, so see. Dubbelklicka på bilden för att förstora.


Jag har en Volvo Tfrån -som ogärna startar och går bluddrigt. Det stora bekymret brukar vara att få dit slutväxeln utan att skada den nya tätningen som man just knackat dit. Jag har som sagt inte gjort operationen på en T-2x än, men däremot på BM-och där snackar vi vikt i slutväxeln. Vi var två och hade hängt upp slutväxeln i ett kedjeblock och hjälptes sedan åt att styra axeln rätt. Ute och luftar min Volvo Tmed en Volvo B230E motor.


Ja såklart, bara man har rätt storlek på redskapen. En lite säregen förfrågan. JF:s skördetröskor som fanns på -talen.


Det var en säregen konstruktion där man körde in traktorn och monterade den i tröskan. GRATIS annonsering för alla. De största traktorerna i Tserien är Toch T25.

ABG´s IBC-behållare (ADR-cisterner) är robust byggda cisterner för mobilt bruk, stöld och slagskyddade. Cisternerna kan utrustas med ABG´s elektriska tankningspumpar för 1 eller 2volt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.