torsdag 30 november 2017

Jonna jinton tavlor

Jätteroligt att det är så många som är intresserade! Hej på er mina kära vänner! Idag har jag suttit och redigerat en videoblogg med lite olika videoklipp från januari. Och så känns det roligt att få visa er lite mer av vad jag gjort senaste veckorna.


I love your Landscape so much.

This year I will travel again to Sweden in a small house directly on . Idag har jag bland annat fotat några tavlor inne i ateljén, som jag sen tänkte lägga upp på webshopen. Jag målar ju även tavlor utanför mina kollektioner så att säga. Och det känns trist att de bara ska stå här . Många drömmer om att packa ihop allt och flytta ut till lugnet på landet, och det var precis vad den svenska bloggaren, fotografen och konstnären Jonna Jinton gjorde. Hon började fotografera redan som tonåring, och det var atmosfären och naturen i norra Sverige som inspirerade henne.


Den självlärde Jonna Jinton visar . På denna vägg där två små tavlor sitter nu på kortsidan av matbordet, kommer en ny tavla att hängas upp från och med måndag.

Hon heter Jonna Jinton , jonnajinton. Gå in och titta hos henne och . Hon lämnade storstaden för ett liv nära naturen. Jag hittade en konstnär på. Med magiska foton av flammande norrsken har den 27-åriga bloggaren Jonna Jinton satt sin by i Ångermanland på kartan.


Och filmklippet där hon kular i kohagen har setts av miljontals människor världen över via sociala medier. Läs också: På besök hos . Bloggaren och konstnären Jonna Jinton längtade efter ett lugnare liv nära naturen och lämnade stadslivet i Göteborg för en liten by i Norrland. I dag har hon byggt upp en helt ny vardag.


Det var som om jag blev fri på något sätt, säger hon. Att tvingas sova på en madrass bredvid kaminen flera vintrar i rad för att resten av huset är svinkallt är det kanske inte lika många som drömmer om. Men det är precis vad fotografen, inspiratören och kreatören Jonna Jinton gjorde . Genom sin egen webbshop säljer hon tavlor och foto-prints och alldeles nyligen kom hennes samarbete med photowall. Jonna Jinton vantrivdes i Göteborg och tog sitt pick och pack och flyttade ut i den norrländska skogen.


Denna pin hittades av Emma Simon. Hitta (och spara!) dina egna pins på Pinterest.

Junsele förr och Nu av . Grundtjärn, tagna av Jonna . Jonnas hem är full av hennes egen konst och man kan verkligen se hennes själ i hennes tavlor. Gjorda genom att både måla, fota och redigera digitalt kombinerar hon alla sina kreativa kunskaper – så coolt! SÅ avundsjuk på hennes ateljé, det här är verkligen en dröm, att ha ett rum .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.