fredag 24 november 2017

Säsongsjobb vinter

Kungsbergets Fritidsanläggningar AB, Järbo Platsbanken AMV, januari. Ansökningsperioden för årets vintersäsongsjobb har gått ut. Lediga Vintersäsongen jobb på Indeed. De stora skidresearrangörerna söker guider, hotell- och restaurangpersonal mm.


Jag satt igår och tänkte på vintern som kommas skall.

Jag längtar redan upp som få. Skriv till mig fall ni vill snacka lite . Tyvärr finns det inget jobb som matchar din sökning för tillfället. Lägg en bevakning på det jobb du önskar så mailar vi dig när ett nytt jobb dyker upp.


Annonsera efter personal. Men det är också det enda negativa med att säsongsjobba , enligt My. Att få vara i skärgården på sommaren och i fjällen på vintern ? Själv hade hon kanske lite försprång in i skidläraryrket, eftersom båda hennes föräldrar jobbat inom branschen.

Det kan inte bli bättre! Därför visste hon tidigt vad hon ville. Visst har man fått längtan till en riktig vinter med en massa skidåkning? Tänk att få spendera hela vintern på en skidort och åka varje dag!


Verkar vara en bra sida med en massa olika säsongsjobb samlade i Europa, Kanada och USA. Säsongsjobba i Franska Alperna. Kommunikationerna är generellt väldigt bra och orterna ligger tätt sammanhängande vilket gör det enkelt att skifta. Där har vi sammanställt svaren på de vanligaste frågorna om boende, bil, personalförmåner och lön. Patrik Lundholm vet redan nu att ha ska upp till Sälen även nästa vinter för att jobba.


Kolla att anställningen har ömsesidig uppsägningstid de två första veckorna (förekommer ofta vid säsongsjobb ) så att du kan ändra dig om jobbet skulle vara helt fel. Lofsdalen erbjuder roliga säsongsjobb på en positiv och framåt skidanläggning som satsar. Här blir alla en liten familj som.


Fjällsemester i Lofsdalen bjuder på både vinter - och sommaraktiviteter. Läs mer om allt som finns. På eran hemsida står det att den är över. Jag antar att det inte stämmer.

Jag har därför tänkt att försöka mig på ett litet äventyr till vintern genom att söka säsongsarbete i Sälen eller Åre. Jag har goda kunskaper inom skidåkning, ännu bättre är jag på att åka snowboard vilket jag gjort ca . Också turismnäringen i fjällen jagar folk för att klara stundande skidsäsong. Fjällnäringen slår rekord och behöver allt fler säsongsarbetare. Vi söker medarbetare som vill jobba ”extra” på helger, kvällar och lov.


Vi kan erbjuda spännande och roliga extrajobb med väldigt varierande arbetsuppgifter. Som de flesta länder med varierande klimat är Norge ett land fullt av säsongsarbeten. På sommaren kan man exempelvis jobba som badvakt. Vi söker minst 1personer och har anställt flera på plats idag”, säger Dennis Olsson, som rekryterar för Idre Fjälls räkning.


Jag är snart färdihutbildad trädgårdsmästare och kommer antagligen få dras med säsongsanställningar de första åren. Men jag måste ju ha ett jobb på vintern också. Nån som vet vilka brancher som anställer extra på vinterhalvåret?


Bli en del av ”Stöten-familjen” Ansök idag! Jag kan inte jobba som skidlärare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.