tisdag 30 december 2014

Skogsmästare

Vill du uppleva skogen och arbeta med att förvalta och utveckla vår största naturresurs? Då ska du bli skogsmästare. Samtidigt är det viktigt att arbeta för att bevara den biologiska mångfalden och upprätthålla skogens . Examen omfattar 1poäng. Som förkunskapskrav gäller gymnasieskolans naturbruksprogram med skoglig inriktning och minst månaders skoglig praktik.


Se filmen om utbildningen.

Utbildningen kombinerar teori och . SLU anordnar skogligt basår i samarbete med Naturbruksgymnasiet Jällagymnasiet utanför Uppsala samt med Stora Segerstads naturbrukscentrum i Reftele, Jönköpings län. Den som blir antagen till och genomgår basåret med godkända resultat har platsgaranti till skogsmästarprogrammet vid SLU . Framtiden finns i skogen. För att hitta lediga jobb som skogsmästare – klicka här! Hitta din utbildning på AllaStudier. Därefter jobbade jag som skotarförare under två års tid tills jag tog mitt förnuft tillfånga och började läsa till skogsmästare i Skinnskatteberg.


Ett val jag inte på något vis ångrat.

Skogsmästare utbildning. Vad fick dig att söka till sms? Ett stort skogligt intresse tillsammans med driv och engagemang var det som fick mig att vilja söka till . Vad tjänar man som skogsmästare , rådgivning?


Du hittar även utbildningar relaterade till skogsmästare , rådgivning. Om man skulle söka till sin drömutbildning till hösten så var det sista dagen i fredags. För fyra år sedan slängde även jag in en ansökan med skogligt basår längst upp i prioriteringen. Men när jag tänker tillbaka på tiden för ansökan kommer jag inte ens ihåg om jag visste vad det basåret innebar, skriver . Allt fler tjejer blir skogsmästare. Men det är fortfarande en könsbunden utbildning.


Båda är ju en 180p kandidatsexamen inom skogligt egentligen. Jag har en dotter och är ensamstående så distans studier från Linné har ju en klar fördel MEN. Många har ledande befattning som till exempel distriktschef. Möjligheterna att arbeta internationellt ökar både för . Foran Sverige AB, Sverige Platsbanken AMV.


Hur används ordet skogsmästare ? Efterfrågan på skogsmästare på arbetsmarknaden är större än antalet utexaminerade.

Den distribueras även till ett stort antal skogliga företag, organisationer och andra intressenter. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 0.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.