onsdag 24 december 2014

Ventilfräs mira

För effektiv renovering av ventilsäten. Med fräsar i 2 och graders vinkel, t- handtag samt styrdorn. MIRA manufactures a line of high precision cylinder head rebuilding machinery and equipment for professional engine builders. Hoppas jag skriver detta på rätt ställe nu.


Jag skulle vilja veta var jag kan köpa ett sådant verktyg.

Dessutom använder man sedan länge så kallade Mira -fräsar som skär alla tre sätesvinklarna i ett moment. Jag tror att det är veteranmarknader som gäller om man ska . Mira vg Med utbytt huvud till vg (nya modellen av spindel) och väggfäste säljes. Mira , ventil slip och tejo tvätten är sålt.


Herbert senior med kopiator revolver svarv Till salu. Cyl borrning och ventilsätes fräsning, test med CNC. Göra rent ytan på topplock och motorblock.


Dom fräsarna fungerar utan problem om man ska göra enklare renovering och till viss hobbytrimning med original ventiler.

Men skillnaden är mycket stor till en mira då man kan göra så mycket mera med den så jämförelsen blir dålig. Folkrace forum folkraceforum. Eftersom de tre första i pollen var de som inte vill ha nån annons inlagd så antar jag att de tre är några som är väldigt intresserade av vad jag pysslar med på nätet. Så, jag uppdaterade min hemsida med lite bilder på utrustningen jag använder samt lite mer info om vad jag pysslar med på fritiden. Med åren har utrusningen byggs på och blivit bättre och det är ännu inte klart.


Dyno cell med 2st Dynon Rullande landsväg. Mira Vac Vacum tester ventil täthet. Luna Master Wkombinationsmaskin. Set med st 18V maskiner.


Med tanke på hur mycket bättre det blir när en kunnig nisse gör det i en MIRA så är det värt den hundringen det kostar. Var mitt inlägg användbart. Donera gärna pengar till SOS Barnbyar . Manufacturer of precision machinery, tooling and equipment for combustion engine reconditioning and cylinder head tuning. Jag undrar om någon vet vart man kan köpa sig en Mira - fräs , då jag letat runt på nu utan framgång.


MIRA - fräs VGmed skärhuvud för sätesbredd från - mm. Mira ventilfräs från alla köp sälj marknader i Sverige. Formtool Grinding Machine.

Trego Laser Pointer, Trego Dowel Puller, Trego Valve Keeper Tools. Ikväll tänkte jag ge mig på vår MIRA fräs här på jobbet och se om jag klara av den eller om jag sabbar topparna. Spelar egentligen ingen roll om jag sabbar dom för de måste ändå fixas så då kan jag ju lika gärna testa själv först.


Dock har vi lite olika frässtål med diverse olika vinklar och sätesbredder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.