måndag 10 oktober 2016

Pysselblogg inredning

Gillar du att pyssla kan det vara kul att kolla in vad andra skapar. Pysselbloggar är kanske något för dig. Där kan du får massor av tips, inspiration och kreativa idéer. Tro det eller ej men dessa adventsstjärnor är tillverkade av papperspåsar. Du kan själv göra likadana och det är enklare än du tror!


Med en ljusslinga inuti så lyser de upp fint i vintermörkret.

Detta är mitt bidrag till årets kreativa kalender tillsammans med The Creative Collective Sweden. Berätta kort om dig själv. Jag är en 36-årig Märstatjej som bott i Göteborg i år.


Jag älskar inredning och pyssel och är utbildad inom grafisk design, mediakommunikation och Visual merchandising. Jag går igång på färg, form, smarta lösningar, nya idéer, att få skapa och uttrycka . What ever works har med tiden blivit lite av ett ledord här hemma. Direktlänk Inredning : BarnrumSponsrat . Jag köpte några ramar och tavlor på second han de kostade mellan 5-kr, plus att det var ta betala för nästan gratis alltså!


Jag målade om en del av dem i just denna glada färg, pysslade ihop några bilder i photoshop och satte in.

Nu är tavlorna enhetliga och väntar på att hängas upp på en . Perfekt för finare (läs tunt och risigt) hår. Välkommen till min blogg! En blogg fylld med inredning , pyssel, recept och allt annat som kan få dig inspirerad. Måndagen är snart avslutad och jag längar till helg.


Galen att man går och tänker på helg hela tiden. Vilket fall som helst så helgen som varit jobbade jag med denna lampa. Hur skapar du julstämning? För mig handlar julstämning om traditioner. Som att plocka fram samma julsaker år efter år och att samlas hos mamma på första advent och julpyssla.


Mitt tips för att skapa julstämning är att ta sig tid att njuta och inte bara hasta runt och försöka hinna så mycket som möjligt. Lantlig inredning och heminredning. Hos Stilero hittar man de mest fantastiska väggord så man kan pryda sina väggar med. Gå in på deras hemsida och var med och tävla. Fäst sedan anslagstavlan i ramen.


Här är en äldre bild med en annan färg på tyget. Såhär ser anslagstavlan ut ovanför mitt arbetsbord hemma idag. Här syns också häftstiften som jag piffat med knappar.


Make a pressed glass picture by buying two dollar store frames, then taking the glass out of one of them and using it for the backing of the first frame.

Place your favorite pressed leaf in between the two glass panes. En pysselblogg , DIY, om pyssel,. Make this easy DIY Christmas tree star ornament by weaving yarn around cardboard squares. Inspirerande pysselblogg.


Tedags hos Tant Ninette är en inspirerande och mysig blogg om pyssel, inredning , trädgård och saker som sätter lite extra glitter på vardagen. Bloggaren Ninette beskriver sig som en modern tant som både återanvänder och är sparsam. I bloggen öppnar hon upp dörren till sitt . I missar väl inte vår jultävling?


Se tidigare inlägg för regler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.