fredag 25 november 2016

Betongborr jula

Visa filter Stäng filter. Vi erbjuder allt från handverktyg och maskiner till trycklufts- eller svetsutrustning med rätt kombination av pris och funktion. Levereras i en tålig plastlåda som även innehåller en magnetisk bitshållare. Extra långt borr för betong och sten.


Innehåller de flesta tillbehör som du kan behöva till din skruvdragar.

Några hål skulle borras köpte en dyr borr och hade även julas billiga. Jag har provat både kakelborr och en vanlig betongborr , kör sakta. XL Kärnborr diamant torr och våt 32x4mm. Vart kan jag hitta en sådan? Jag har betongväggar i min lägenhet och jag köpte enkel borrhammare på jula och borr av hög kvalitet.


Om inte så börja med att köpa färska bra betongborr av tillräckligt hög kvalitet. Finns det slagborr på borrmaskinen?

Sliprondell Mirka Deflex 125mm Grip B 40. Betongborr Makita STD-Plus 4X70mm. Vattenpass Ironside Torpedo Magnetiskt 230mm. Rullmåttband Ironside 20M Glasfiber. Bultsaxbett Ironside Nbcc-750 . Det var slagborr vi använde men jag har hört . SDS borr avsedda för borrhammare.


Har du ingen borrhammare rekomenderar jag att du köper en billig sådan på tex. Jula Värt varje krona att slippa stå . Borra mm djupa hål på de markerade ställena med mm betongborr. Fäst insynsskyddet i väggfästena. Se till att förankra insynsskyddet med skruv M5x10. Montering av stolpfäste.


Märk ut var stolpfästet ska placeras. Borra mm djupa hål för stolpfästet med mm betongborr. Gasknappen är okänslig så det gäller att se upp vid skruvdragning.

Frågan är hur länge reglaget för fram eller back, som inte heller låser maskinen, kommer att hålla. Betyg: Cirkapris: 2kronor. Kan jag borra med en vanlig betongborr ? Vill liksom inte pajja hela väggen genom att sumpa.


Det finns även kärnborrar av diamanttyp , Köpte ett kit på Jula som funkar utmärkt. Först ett besök på Jula där jag köpte betongborr till en av förra årets lite mindre roliga julklappar. Lät otacksamt men en slagborrmaskin är kanske inte vad en -årig tjej önskar sig :).


MEN, idag kom den till användning och jag var så glad över att vi hade just en sådan liggandes i förrådet. Borret smeltet begge gangene, forsøkte typer, både OM og biltema. Brukte driller fra både milwaukee og dewalt og det er vel kvalitetesmerker? Så regner med at det ikke var drillene det stod på.


Kontrollera alltid mot verkligt utförande på din modell och sörj för att. De allra flesta har verktygen som behövs för. Dimacx extremt snabbskärande betongborr.


Jag har en betongborr från Jula (fast den är gulaktig med trekantigt chuckfäste) som har hållit flera år nu. Jag har bara en billig borrmaskin så den blir väl misshandlad. Provade någon silvrig först som jag bara nötte bort huvudet på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.