torsdag 24 november 2016

Luftflödesmätare biltema

För privatimporterad eller ombyggd bil kan reservdelarna avvika från de i våra rekommendationstabeller. Vså är det lungt säger ja. Fler reservdelsalternativ kan finnas och det är viktigt att alltid jämföra den nya produkten. Jag skall byta den och såg att biltema har som passar till min bil för 899Kr ? Vet ej vad volvo tar men betydligt mer misstänker jag.


Tjena undrar om någon vet hur lmm från biltema funkar?

Dem e ju bosch o frångan e vad som e egentligen skillnaden mellan en bosch från volvo eller bosch lmm från biltema ? Om det står bosch på båda så . Jag hade en försäljare inne förra veckan som undrade om jag hade dåligt med strömtjuvar. Jag svarade att jag jobbar med att ta bort dom inte montera. Då säger han att volvo och folkvagn köper så dom borde ju vara bra! D Med andra ord så är det ingen garanti att jobbet blir bra eller folk är kunniga bara . Dom indikerade luftmassemätare och Lamda mätaren.


Idag har motorlampan släcks efter att ha lyst två gånger inom en veckas tid.

JAg fick se att biltema har börjat att sälja dom för 899:- så verkar passa min bil. Har en SAWD med en 5T motor. Den gick helt plötsligt sönder vid början av en omkörning. Det hackade och studsade.


Har nu konstaterat att det är lmm som är kass då bilen går att köra med den urkopplad. Kopplar jag in lmm igen när bilen går så dör den. Skall kolla på mekonomen också. Tack CarMan för ditt svar.


Mvh Kör s80n 4d och gärna med Hobby Excelsior . Visade sej vara ett dåligt val. Testade en från en skrotad bil istället och bilen går perfekt. Jämför din luftmassemätares originalnummer med våra och spara pengar!


Snabbaste delarna till Volvo kommer från Vparts! CRC Air Sensor Clean förbättrar och återställer prestanda och tillförlitligheten påluftmassemätare som används på moderna motorer med bränsleinsprutni. Kolla om de säljer till äldre Volvo´ s. Kostar allt från en wienerlängd till 300:-. Biltemas luftmassemätare har bra pris men .

Då vet du lite mer vart du skall . Om man ska sättapåett öppet filter på Audin. Så tänkte jag köpa ett billigt filter och byta varje år lr så ist. Om jag köper ett filter på t. Vet ju att LMM´n måste sättas fast på något sätt, kan man ordna de lätt utan t. CRC 2-heter väl det rengöringsmedlet som är just elektronikrengöring? Hur pass skonsam den är vet jag inte, men funkar gör den. Har dragit ur kontakten till lmm, går lika dåligt.


Tips på vad som kan vara . Jag vill nu köpa en ny billig eftersom jag inte vill kosta på bilen för mycket. Vet nån vilken jag kan ersätta den med? Kollar man på Micro, Mekonomen finns det . Jag har problem med att få min amazon att riktigt.


Motorn som sitter i är en uppborrad B(B20) med en B20E-topp samt D-kam. Innan satt där en Stromberg 1CD och bilen gick väl hyffsat bra men den saknade lite på lägre varv vid acceleration så jag köpte mig ett par SU HIFplockade från en 140.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.