tisdag 29 april 2014

Begagnat oscilloskop

DSO Om du ändå är sugen på ett analogt skop är valet mycket begränsat, de som finns på markanden bygger på gammal teknologi och har ofta mycket begränsade prestanda. Fynda Hobby i massor av auktioner. Att köpa ett begagnat analogt skop kan i början . Köp ett begagnat riktigt oscilloskop i stället som åtminstone klarar några MHz, man kan ju hitta 60MHz under 500kr ibland och i princip alltid finns det modeller som klarar MHz under 500kr.


Eller nått typ det här om det ska vara ett enklare usb oscilloskop : Multimetrar, oscilloskop och svenska butiker.

Receivers på begagnat -marknaden? Oscilloskop , PC-kort eller annat, vilket. Jag säljer köper och byter begagnade mätinstrument. Köpa Har du begagnade mätinstrument som du vill sälja kan du kontakta mig. De kan vara fungerande eller felaktiga.


Sälja Om du är intresserad av något av mina instrument kan du skicka ett meddelande till mig eller ringa. Byta Om du har något instrument du vill byta . Hitta billigaste Begagnat oscilloskop hos AllaAnnonser.

Köpa oscilloskop för 400V AC mätningar? MP3-spelare med FM -radio. Panelmodell för inbyggnad. LED-display, anslutning för USB-minne eller SD-kort på fronten.


Valbar AUX-ingång för extern ljudkälla. Pefekt att fälla in i bakstycket på en. USB-anslutning så man kan se signalen på en PC.


Man får då mer känsla och förståelse för signalerna när man mäter. Det rekommenderas att leta efter ett begagnat , förslagsvis på ebay. Någon som har koll på vad man ska tänka på och vilka specar det bör ha?


Bra att ha lite siffror att gå efter när man jagar begagnat. Ms är väldigt lite i mina ögon och passar i princip bara för signaler inom hörbart område i stort sett - kom ihåg att du vill ha en instrument som kan visa snabba kurvformer för att jaga fel och inte en digital multimeter i PC-form - det enda som kan vara intressant med hög upplösning är just . Hitta produkter som är på utförsäljning eller är begagnade. Det känns ju onekligen rimligare att köpa ett begagnat av lite bättre kvalisort än elfas billigaste för lika mycket.


Ali express kände jag inte till, har bara shoppat på dx. Det känns som att jag kommer göra samma misstag jag gjorde på verktygssidan innan jag förstod bättre: jag kommer köpa billigt . Jag tycker nog att ett begagnat instrument kan komma ifråga om jag hittar en produkt som motsvarar mina krav, säger Michael Palmgren,.

Kinesiska Owon nya oscilloskop ser ut som en tjockare penna och används tillsammans med en PC eller surfplatta som står för strömförsörjningen och visar signalen. Ej testad - säljes som renoveringsobjekt. Nedan finns instrument som har använts för demo och instrument som säljs på lagerutförsäljning. Lagerförsäljning – varan är ny, men säljs till ett reducerat pris.


Demo – varan har endast använts för demonstration och säljs med rabatt. Via TekSelect kan du också hitta begagnade testutrustning från Tektronix och Keithley, se . Har äntligen fått ändan ur vagnen och tänker inhandla ett oscilloskop. Jag har tittat på följande oscilloskop på Elfa och undrar nu om alla ni oscilloskopsanvändare har några synpunkter på dessa eller erfarenheter av något.


Finns det annan leverantör som ni skulle rekomendera, dock inget begagnat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.