torsdag 24 april 2014

Biltema fräsbord

Köpte nyligen en kantfräs, så frugan tycker nog att jag ska softa lite :) Den här sitter i mitt fräsbord , så den är ju rätt bra att ha. Funderat lite på en bosch. Ingen värsting, men borde duga. Frasbord_for_handoverfras_inkl_f.


Bordet är tillverkat i Gjutjärn och anhållet i aluminium.

Fräsbordet håller hög kvalité. Till fräsbordet följer det med en anordning för att höja. Finns att köpa färdigt, men ett som jag ville ha det kostar multum. Plus att jag ville kunna utnyttja min Workmate Så efter lite Googlande insåg jag att det är inte så komplicerat att göra själv.


Bra glid uppåt och nedåt och bra slaglängd på mm. Ett robust parallell- anslag följer med fräsen och den har en smart ”spak” som gör att finjusteringen kan utföras och låsas fast mycket exakt. Tillbehörsprogrammet är mycket stort, så för den hängivne fräsaren finns det många .

Verkar mkt smartare att ha fräsen fast monterad och röra virket istället. Transparenta och slitstarka plastskivor som kan varmbockas, borras, sågas, graveras m. Välj varuhus, Bollnäs, Borlänge, Borås, Gävle, Göteborg (Backaplan), Göteborg (Sisjön), Halmsta Helsingborg, Jönköping, Kalmar, Karlskoga, Karlskrona . Jag tänker inte bråka men jag fick inte med adapterringen och knappen tycker jag är jobbig att hålla intryckt om man fräser underifrån och verkligen behöver pressa maskinen mot området man arbetar med eller då man vill sätta upp fräsen i ett fräsbord. Jag har en Bosch-överhandsfräs att ta till som inte . Då denna fräs inte kostade så himla många kronor så tyckte jag att jag kunde offra den genom att modifiera den så att den passade under bordet. Handtagen fick plockas bort och elanslutningen fick göras om. Här får du bra tips om handöverfräsar och instruktioner hur man kan falsa, fräsa urtag och dekormönster med en handöverfräs.


Dremeln som jag kommer dra fast i en skiva så att jag får ett litet fräsbord. Dessbättre har resultatet bara blivit en avskalad nagel och en rejäl men ytlig skada i foten. Clas O och Jula har fräsbord där man monterar maskinerna upp och ner.


Biltemas bitumenplattor. Säljer CW Lack, men finns det ingen billigare epoxylack på typ biltema ? Resultatet blir att spån sugs in i maskinen och att vingarna på fläkten bryts av vilket i . Vad kan jag sätta för hålen med tennstavarna.

Kan ej länka nu via mobilen men skulle denna kunna monteras uppned och ta bort all krams och ställa ett höjsänkbart fräsbord ovanpå? Fri frakt på alla beställningar över 7kr exklusive moms (9kr inklusive moms). En överhandsfräs och ett bra fräsbord , kan användas till mycket mer än man först kan tro, med lite hemmagjorda jiggar och fantasi, är det mesta möjligt, dock inte i . Ska du runda av hörnor så vore väl en handöverfräs rätt så lämpligt.


Och kanske ett skruvstycke eller annat lämpligt sätt att hålla fast biten, om du inte har det. Tillsammans med ett lagrat verktyg gjort för ändamålet, naturligtvis. Kompakt modell med pumprör av aluminium. Pumphuvud med dubbla munstycken och klämlåsning.


Click here to show products without images. Go to the productFind similar products. Tar det mesta lätt att kränga av och skaka rent. Har en kärscher wd 6p och tycker den duger fint.


Har nyligen spacklt och tapetsera stora delar av huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.