onsdag 25 juni 2014

Bästa gps appen 2016

Räcker mobilens inbyggda kartor eller bör man spendera några hundralappar för att få de bästa funktionerna? Jag och då nyblivna frun drar till USA för lite roadtripping och är nyfiken på vad ni tycker är den bästa kartappen? Kan tänka mig både betalappar och gratisvarianter. Tackar för alla förslag! Den som finner den hittar.


Nokia sålt, så måste jag hitta en ersättare.

Det finns ju flera, men vilken är bäst ? Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs . Bästa apparna för navigation i bilen. Flera vassa gps - appar är gratis. Mobilen är även en gps -navigator. Men det finns flera vassa gps - appar som är gratis.


För inte allt för många år sedan var gps i bilen . Med hjälp av en kartapp blir de klassiska sommargrälen om kartläsning och vilken avtagsväg som var den rätta ett minne blott och det blir lätt att hitta rätt.

Fimpa gps -navigatorn i bilen! Garmin vill givetvis att du ska fortsätta att köpa deras vanliga navigatorer och använda appen tillsammans med dessa. Jag tycker att den fungerar bäst som ett komplement till den fasta navigatorn.


Sedan finns ett gäng olika sätt att fästa din telefon eller PDN men personligen tycker jag fortfarande att sugkoppen är bäst. Testa GPS - appen i din mobil, om den funkar för dig och du inte blir stressad när telefonen ringer. Lantmäteriets kartor bästa kartsiten för Sverigekartor visar positionen där du befinner dig i en platta om du är uppkopplad mot internet.


Till telefonen finns mängder av appar att ladda ner och för att de ska kunna användas säkert och seriöst, måste telefonen fästas i ett stativ. Skärmen är 5-tum stor och enheten innehåller kartor över Europa. GPS :en är snabb, smidig och . Varför lägga flera tusenlappar på en klassisk, handburen gps när du kan använda din telefon?


Att använda sin telefon som GPS har mängder av fördelar, som att ständigt ha uppdaterade kartor, större och bättre display och att slippa den extra vikten som en klassisk GPS innebär. Dom bästa är lika bra som en handhållen GPS navigator. Eftersom mitt namn nämns i artikeln och jag därför fått förfrågningar om appen Lokalsinne så vill jag meddela att jag har ingenting med den att göra.


HERE Maps är förmodligen det bästa gratis offlinealternativet. Bra navigation (med fartkameror), bra sökfunktion med hyfsat offlinestöd för POI. Appen är enkel nog så att jag . Fler och fler väljer en surfplatta med digitala sjökort istället för en plotter.

Om man ändå har en surfplatta kan det vara ett prisvärt alternativ och dessutom har de fördelen att kunna sköta epost, hämta väderprognoser och kanske roa besättningen med spel eller film när det regnar. Jag har bara använt det på Android. På Kryss har testat apparna . Kan mobiltelefonen ersätta en riktig gps ? Vi testar navigerings- appar för Androi iOS och Windows.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.