onsdag 17 februari 2016

Inköpare textil lön

Marknadslön för Inköpare. Analyserar och bedömer marknads- och leverantörsförhållanden. Söker nya respektive upprätthåller kontakter med leverantörer.


Begär in offerter och väljer leverantörer, förhandlar och . Lönestatistik för Inköpare gör att du enkelt ser om du har rätt lön.

Medellöner för detta yrke och andra inom Försäljning, marknadsföring, samt annan nyttig statistik. Nyfiken på vad en inköpare tjänar? Du hittar även utbildningar relaterade till inköpare. Som inköpare arbetar du med att köpa in varor eller tjänster.


För att trivas i rollen som inköpare är det viktigt att ha god samarbetsförmåga och samtidigt kunna ta egna initiativ. I arbetet ingår många kontakter med människor och organisationer. Yrket passar dig som är kommunikativ, utådriktad och har en analytisk ådra, trivs.

Som inköpsassistent assisterar du inköparen i det dagliga arbetet. Här nedan beskrivs hur en inköpsassistent på HM jobbar. Du arbetar med produktutveckling, provhantering, försäljningsanalys och orderhantering. Du och din inköpare jobbar i nära samarbete med designers och mönsterkonstruktörer för att skapa och . Nov Om du jobbar som inköpare och vill ha en hög lön är det i Västmanland du ska arbeta.


I Västmanland ligger snittlönen för privata inköpare på drygt 33. Mar Hur det är att arbeta som inköpare för HM. Var arbetar du och vad gör du där? Jag jobbar på HM och min titel är HM buyer! Vart gick du I skolan och vad plugga du?


Hur hamnade du på just HM? Jag såg på internet att dom sökte inköpsassistenter så . Nov Sofia Ullström från Gävle har fått jobb som inköpare på HM i Stockholm. För bara ett par månader sedan började Sofia Ullström som inköpare på HM:s huvudkontor i Stockholm.


Eftersom hon alltid har varit intresserad av mode började hon att läsa textilkunskap på kvällarna.

Med lång inköps - och förhandlingsvana i textil branschen samt ett stort engagemang för det kommersiella, känner Jag att det hade varit roligt och utvecklande att gå vidare och pröva på nya inköpsområden. Jag vill kunna utveckla och driva inköps utvecklingen framåt. Jag har lång erfarenhet av inköp och produktutveckling.


Hon är uppväxt med textilt. En ekonomi- och textilutbildning som grund är bra. Textilhögskolan banade väg för jobb på HM för Minna. Här skulle hon få de verktygen som behövdes för att nå sitt mål. Idag jobbar hon som inköpare på HM.


Jag skulle vara väldigt. Vad finns det för typ av. HM kräver att man gått textilutbildning har jag för mig. Jag har arbetat år med uppsökande sälj med B2B inom branscher som media, verktyg, kosttilskott och textilservice.


Valde för år sedan att byta riktning och har nu läst på yrkeshögskola till kvaificerad inköpare. Jag är en person som har sinne för affärer men som brinner för att hitta förbättringar i både produkter, . Sep Att arbeta sig upp från butik till huvudkontor är säkert möjligt, men ganska ovanligt då arbetsgivaren ofta kräver att man har textil utbildning. Svar: Det roligaste tycker jag är att man får jobba fritt men samtidigt ingå i ett team (av inköpare , designer, designassistent och direktris). Oct Här är medellönen för 1privata och 1offentliga yrken. Kolumnen längst till höger visar hur många procent av männens lön som kvinnorna har.


Jag läser till Internationell Inköpare på Stockholms Internationella Handelsskola ( SIH). Utbildningen är år, varav det första året och en bit in på det andra året består av studier. Resten av det andra året består av praktik. Att vi har så lång praktikperiod verkar vara attraktivt hos företagen och har väldigt ofta lett till jobb efter . Oct Till våren tar hon examen som textilekonom – i Borås. Jag vill inrikta mig mot produktion, kanske bli inköpare , säger hon.


Hon har inget emot att stanna i Borås , men kan lika gärna tänka sig att jobba för svenska mode- och textilföretag utomlands. Ungefär hälften av dem som gick ut innan mig fick jobb . Våra undersökningar visar att drygt av. Efter att ha jobbat med musik i flera år så kom jag fram till att textil och kläder var det jag vill jobba med i framtiden. Jag är otroligt glad att jag sökte, och kom in .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.