måndag 3 oktober 2016

Begagnad honda snöslunga

Inför vintern så har vi tänkt att köpa oss en begagnad snöslunga , då en ny kostar alldeles för mycket känns det som. Det ska vara en runt 5-8hk och ca. Den har jag inte sett ännu men det är . Kan inte säga att jag är särskilt imponerad av min, driften som är friktionsdrift (iofs har väl alla billigare varianter det) gummiskiva mot ett hjul typ.


Slirar väldigt enkelt när det blir lite motstånd.

Motorn är ju otroligt stark jämfört med resten av konstruktionen. HS 7är en snöslunga med hydrostatisk transmission (steglös drift). Du kan med andra ord välja hastighet utifrån snöförhållande. Du kan till och med växla mellan fram och back utan att frikoppla.


Motor: GX 2OHV, hk (1kW) StartsysteElstart Tankvolyliter. Nyservad och genomgången. Men en 6- 7hk borde väl få jobbet gjort kan man tycka?


Hitta bästa pris och läs omdömen - vi hjälper dig hitta rätt.

Men när det gäller grönyte (kanske skall kalla det vinteryte) så är dom enastående. Vågar du stå utan snöslunga i vinter? Tydligen standardfel på de äldre Toro. Jag fick låna den första vintern jag bodde i Borås, men jag fick aldrig igång den trots en hel burk startgas och tusen svordomar.


Om man drar ut choken och inte glömt att fylla bensin så brukar den starta på första. Fast hur bra kvalité behöver man egentligen på en snöslunga som man endast använder kanske timmar pr. Mer än en miljon bilar byter ägare i Sverige varje år.


Många av köpen på begagnatmarknaden från privatpersoner blir tyvärr en katastrof. Honda är ett brett begrepp. Oftast beror det på att man inte är tillräckligt insatt i hur marknaden fungerar och brist på kunskap om bilen som man köper.


Har du bestämt dig för att köpa en ny bil? Växellådor och reservdelar. Jag har en begagnad snö slunga med märket Noreletta. Undrar om man kan trimma så att. Trimma utkastet på snöslunga.


Lånade en liten honda på typ hästar. Den gick att köra rakt igenom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.