torsdag 20 april 2017

Marknadsföra sin blogg

Vill du marknadsföra din blogg gratis? Att marknadsföra bloggen är ett måste för att få besökare att hitta till din blogg. Varför ska man lägga ned sin själ i texter, bilder eller filmklipp som ändå ingen ser?


Det blir lite som ett träd i skogen som faller utan att någon är där och hör smällen. Dagens utmaning är en av mina absoluta favoriter. Idag handlar det nämligen om att marknadsföra sin blogg !

Många människor tror att för att få en stor och framgångsrik blogg så räcker det att själva bloggen är . I takt med att fler företag förstår att deras kunder använder sociala medier och andra digitala kanaler för att skaffa sig kunskap kring deras utmaningar är det fler företag som startar bloggar för att kunna tillhandahålla kunderna relevant innehåll. Företag som inte använder en blogg i sin marknadsföringsmix . Man måste definitivt hitta en form och en röd tråd som tilltalar många läsare, och att ha talang för att skriva är naturligtvis viktigt. För att få folk att hitta din blogg så finns det tex massor med blogg -toplistor där man kan anmäla sin blogg. Isabella Löwengrip - Blondinbella - vet hur man sticker ut och gör sin blogg framgångsrik. Här är hennes bästa tips.


Det är rätt mycket för en nördblogg. Att komma hit har inneburit hårt arbete, och naturligtvis en hel del marknadsföring.

Lite skrap på ytan och enkla grundprinciper som kan vara bra att Googla på. Jag är rätt säker på att det finns tusentals såna här guider på nätet men jag kommer på mig själv väldigt ofta med att sitta och predika om bra sätt att göra reklam för sin blogg. Lika ofta irriterar jag mig på hur skrupelfria folk är i bloggvärlden när det gäller att få besökare. Jag vill försöka ge råd och tips på hur. Jag har under många år läst olika bloggar under lång perio ett tag var det nästan sjukligt, kände ständigt att jag var tvungen att uppdatera mig i deras liv och mådde nästan dåligt när jag inte hann med det varje dag.


Något jag dock är fascinerad . Man kan marknadsföra sina sociala medier på många olika sätt. Jag själv brukar göra på väldigt många olika sätt beroende på vad jag känner är smidigast för tillfället. Vara aktiv och gilla och kommentera andras inlägg. Se till att länka till t. Alla (eller nästan) finns där. Det spelar ingen roll nisch, det här verktyget kan hjälpa dig.


Hur man marknadsför sin blogg. Att blogga är extremt enkelt. Både att starta upp bloggen på en egen domän eller via en bloggportal tar bara några minuter och att sedan skriva texter kan alla göra. Det kan handla om ens eget liv, viktiga sporthändelser eller i stort sett om vad som helst.


Men oavsett hur intressant man. Det finns många sätt på vilka man kan marknadsföra sin blogg. Marknadsföring är ett måste för alla som vill synas på webben.

I denna avdelning kommer vi gå igenom i flera olika metoder utom sökmotoroptimering, som fått en helt egen avdelning. Jag har funderat ett tag på om man skulle kunna marknadsföra bloggen på en bra plats förutom genom nätet. Stundvis har jag skrivit min adress på olika platser för att jag ansett att det varit roligt, kanske på ett kladdpapper i en affär eller som hälsning på ett hotell. Mest för att jag tänker att någon kanske blir . Företagare som bloggar fördubblar sina chanser att öka sin försäljning men det gäller samtidigt att maximera de möjligheter din företagsblogg ger.


Hej vad kul att träffas, vad gör du för någonting? Jag jobbar med online marknadsföring. Att ha läsare till sin blogg gör inte bara att det blir roligare att blogga (för alla vill väl att någon faktiskt läser det man lägger upp?), utan kan också leda till affärsmöjligheter i form av samarbeten med företag, sponsringar och annonser på . Ta del av våra tips för dig som vill satsa på sociala medier här. När du marknadsför en produkt eller tjänst i bloggar och andra sociala medier måste det tydligt framgå att det är reklam.


Reglerna är samma oavsett om reklamen görs i sociala medier, tv eller tidningar. När ett inlägg i till exempel en blogg , ett klipp .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.