måndag 24 april 2017

Saker att göra när man är uttråkad

Lek Inte nudda golvet och försök på så vis ta dig igenom alla rum i ditt hem. Lek att du och dina gosedjur är ett oupptäckt stamfolk. Slå ner alla väggar i ditt hem, så att det blir ett enda stort rum. Sätt dig sen i mitten av det gigantiska rummet och känn dig nöjd med dig själv.


Då kommer här den ultimata listan för dig. Här är nämligen saker du kan göra när du är uttråkad.

Men vad gör man egentligen när kalendersidorna plötsligt är tomma? FRIDA ger dig tips på saker du kan göra när du har tråkigt. När man är sjuk så är det lätt hänt att man blir uttråkad då man ofta bara går hemma och väntar på att bli frisk. Därför tänkte jag dela med mig av lite saker man eventuellt skulle kunna göra när man är sjuk eller bara är allmänt uttråkad. Denna är rätt självklar men jag tänker att jag ändå har med den - Sov, . Sportlovet är här och för många betyder det att man vill hitta på saker , vad som helst egentligen, bara man sysselsätter sig.


Vissa åker till fantastiska Sälen och andra kanske tar en sista minuten till ett varmare Gran Canaria. Men sen finns det ju faktisk de som varken har råd eller ti men som ändå vill göra. Ta inspiration från de här tre damerna om hur du bäst spenderar lediga dagar… Visst händer det – Du ska njuta av din ledighet och plötsligt blir avsaknaden av ett stressigt jobb eller plugg på din semester så stor att du får tråkigt.

Vi har listat tips för lata dagar som definitivt gör att du börjar uppskatta ledigheten igen! Saker du kan göra om du är uttråkad eller rastlös. Om du är som jag, har lätt att bli uttråkad och rastlös eller bara inte kan sitta still utan måste nästan alltid göra någonting, för annars är det tråkigt. Jag tänker dela med mig av lite tips om vad du kan göra om du råkar vara uttråkad , rastlös eller bara . Som att skjuta med vänsterfoten i fotboll, skriva på datorn utan att titta på tangenterna eller att få till riktiga fullträffar med brännbollsträ.


Du har fortfarande chans att vara med i KP:s skrivartävling. Sista dag att skicka in bidrag . Nu är det lite bättre, men att jobba med sån migrän på förskola skulle jag inte klara av. Jag har fortfarande huvudvärken kvar, men nu ser jag iallafall. När jag är hemma sjuk blir jag alltid så extremt uttråkad , så jag tänkte sätta ihop en lista på vad man kan göra då man är hemma sjuk.


Säljsnack kan vara läskigt – särskilt när det är det egna jaget som ska framhävas. Men du behöver kunna promota dig själv. Så här gör du det snyggt. Trött på att surfa videon på , eller googla ditt eget namn? är bara för amatörer. Det här kan du ta till när du har riktigt, riktigt tråkigt.


Gör som jag - Använd listan och få dig både ett och två skratt! Om inte grannen börjar undra vad du pysslar me bör du anmäla honom för de vitklädda männen snarast. Läs även saker du aldrig tackat dina bästa vänner för men verkligen borde göra.

Gå igenom era garderober och byt kläder med varandra. Gå till ett museum en dag då det är fri-entré. Googla efter aktiviteter som är gratis i er stad.


Gå ut på en långpromena spring eller . Kroppen orkar inte mer än en promenad per dag och jag måste springa och kissa stup i kvarten, så att ta sig iväg på stora projekt hemifrån känns jobbigt. Min man blir tokig på min rastlöshet och har nu tömt sin idélista på saker att göra. Hitta på med en 2-åring - tips? Egentligen handlar det inte om att jag inte tycker att jag själv inte ska få äta onyttigt.


Utan det är för att jag är uttråkad. Jag har inget annat att göra än att äta (finns alltid något att göra såklart, men äta är ju kul). Så därför kommer jag idag med tio tips på vad ni (och jag) kan göra istället för . Jag brukar tycka det är rätt så skönt med att vara hemma och bara få vila upp sig från allt stress i skolan, men när det ha gått för många dagar blir man bara uttråkad.


Därför har jag kommit på saker som man kan göra när man är sjuk och är hemma. Allt beror på hur sjuk man är och vad man egentligen . Det finns massor av saker man kan göra om man bara har lite fantasi! Slå ditt personliga rekord i Tetris. Här följer några exempel: 1. Gör knark av hushållsprodukter. Tänd eld på olika saker i hemmet.


Ta utmanande bilder av dig själv och sälj över Internet till suspekta personer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.