onsdag 27 maj 2015

Manuell jordborr

Klassisk jordborr med trähandtag som används för att borra hål till stolpar. Hyllplats: Välj varuhus Loading. Slut Begränsat lager I lager.


Borrar hål för stolpar, plantor, torkvindor m. Borraggregat till håltagning för stolpar, gjutplintar, plantering mm. Max borrstorlek : Ø 2mm.

För håltagning i jord för stolpar, tvättställningar, plantor m. Välkommen till Jula och en trivsam trädgård! Medlem Antal inlägg: 465. Köpte en manuell jordborr på Jula. Jag kan dock konstatera att jag har för mycket sten för den. Funkar dock bra att röra runt i komposten med den, så någon nytta av den fick jag i allafall.


Förra året körde jag med en bensindriven jordborr när jag skulle plinta för altanen, men den högg i minsta sten o mina armar var fulla med. Skaffa fram ett stålrör med lämpliga mått. Rörets innerdiameter ska vara aningen större än borrets skaft, ytterdiametern ska passa i en borrsväng (om du ska använda en sådan).

Tillbehör, förbrukningsmaterial och hyresförsäkring tillkommer. Det innebär att jag kanske inte kommer borra mycke bättre med en manuell Skurusuppsborr än jag l(miss);lyckades att . Flera förlängare kan kopplas ihop. Vi använde en bensindriven jordborr när vi gjorde hagen, gick supersmidigt. Mest lera, en gång fastnade den.


Men nästa gång använde vi en manuell jordborr från skurupsborren på mm, gick faktiskt lika bra, den var även bättre vid sten än den bensindrivna. Den var mm stolparna 60. Här finner du både motordriven jordborr och manuell jordborr. Jordborr Manuell , cm. Hyr dina maskiner hos GByggmaskiner i Sundsvall!


Vi erbjuder uthyrning av byggmaskiner bodar, containrar, byggställningar och andra tillbehör. Vi har jordborrar av olika längd och . Har tittat på manuella jordborrar och det verkar bra, men problemet är att diametern på borren oftast är lite för stor. Om jag införskaffar en 75mm jordborr och mina stolpar är 60mm i diameter så känns det som att hålen blir alldeles för stora och att stolparna bara står och vickar.


Skulle det kunna fungera med . Bensindriven motor på Hk med manuell växellåda med fram- och back. En stark, bensindriven jordborr med ett ergonomiskt styre. Betjänas lätt av en person.


För uppsättning av stolpar, staket, leksaksstativ mm.

Fri frakt ▻ Stort sortiment ▻ Beställ idag. Både han elektriska och bensinmodeller. Förlängare till jordborr. Utegolv hyr ut trädgårdsmaskiner till dig som gör det själv. Det kan vara såmaskiner, gallervältar, jordfräsar, jordborr m. Våra släpkärror kan du hyra vid transport av maskiner eller när du köpt material över 3kr.


OBSERVERA VÅRA ÖPPETTIDER. Istället för den spiralformade skruv som är vanlig bland traditionel. Borra hål med bensindriven jordborr.


Eftersom det inte är några våldsamma dimensioner så kanske en manuell jordborr skulle fungera. Eller blir det ändå för mycket motstånd när rötter och växtlighet kommer i vägen? En bensindriven blir lite tung att ha med sig men å andra sidan så blir borrandet lättare .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.