måndag 29 augusti 2016

Säsonga i alperna blogg

Var håller den hus här borta? Hur kan man inte vilja dricka öl i backen efter en grym skiddag med massor av sol och härlig snö? Tänker att jag inte vill säsonga då de kan vara piss en längre period på orten man tänkt bo på , istället vill jag ha möjlighet att dra till BC Japow en längre period och inte ligga ute med hyran för en lägenhet i alperna.


Därför tänker ja att man kan köra en månad på en ort. Hur i helvete får man ett kontrakt på en måna .

Guiden för dig som vill jobba i alperna, fjällen eller i Kanada. Hur gör du då för att lyckas hitta ett jobb i fjällen, alperna eller Kanada? Min första säsong gjorde jag i Storlien, efter att ha gått en reseledarutbildning i Bad Gastein med STS Alpresor. Efter kursen insåg jag att jag inte passade som reseledare, jag gillar inte att stå i centrum och prata inför en massa folk.


Efter att länge ha drömt om att faktiskt våga åka iväg och bo på en skidort en hel vinter, vågade jag i höstas verkligen ta steget och förverkliga en av mina drömmar. Tankarna började snurra redan för ett år sedan och det ledde till att jag beslöt mig för att faktiskt åka . Läs här till höger så får du veta mer om mina dagar i backen och i Sankt Anton.

Haha jag har blivit så bekväm sedan jag säkrade ett boende i Bad Gastein att jag inte har gjort några framsteg i planeringen sedan dess. En av tre personer har hoppat av troligen så nu är vi bara två stycken i ett boende för fyra, men jag tror inte det blir några problem att hitta folk som behöver någon stans . De franska och österrikiska skidorterna är de mest populära bland ski bums, men du kan också åka till Italien, Sverige, Norge eller över Atlanten till USA eller Kanada. Det finns massor av möjligheter och det enda som hindrar dig är din fantasi. Men är det din första säsong så är . Här är vad ni kan vänta er.


Tycker man om att åka skidor eller snowboard är alperna perfekt. Med fördel åker man till ett land där man kan språket. Då man kan språket är det lätt att få jobb . Nortlander söker just nu Sveriges bästa hotellpersonal till våra hotell i Frankrike och Österrike. Dina arbetsuppgifter när du inte åker skidor. Jag hade räknat med att säsonga i Åre faktiskt, kände liksom att det hade varit bra att skaffa sig erfarenhet i Sverige först, nu i efterhand förstår jag inte hur jag tänkte egentligen för jag menar, vad är svenska fjällen mot alperna ? Sofistikerad säsong i alperna.


Min blogg handlar om mitt liv som säsongare i alperna. Jobbar på Ski Lodge i Engelberg, Schweiz som sommelier.

Skriver om skidåkning, mat, vin och allmänt säsongsliv. Bjuder på en hel del bilder och mycket roliga inslag som händer under en säsong. Efter återupptagning av skidåkning tidigare i år har jag blivit jävligt sugen på att dra en säsong nästa år. Bli skidguide för Slopetrotter Skitours.


Lär dig tyska och säsonga inom turism i Österrike och Tyskland. Hit kommer miljontals turister från hela världen vinter och sommar! Träffa människor från hela världen, njut av alper och skidåkning!


Säsongen har bjudit på fantastiska. Anna Gustafsson prisades för säsongens bästa bild och det går knappast att få ett snyggare avslut på en storslagen säsong ! Någon mer än jag som hade velat göra en skidsäsong i alperna ? Förslagsvis Chamonix, St Anton eller Val Thorens? Hon berättade nämligen att hon tränade inför ett ultralopp som snart skulle gå i de italienska alperna. Och det var inte första gången hon skulle. Alperna för den här gången.


Och för att samla ihop flest poäng måste du i . Då kan det vara läge att kika på möjligheten att söka jobb som säsongsarbetare, eller säsongare, i favoritskidorten. Linnea Johansson, 1 och Jennifer Myrbäck, 1 gör båda sin första säsong i Åre. Jag älskar allt rosa, smink och billig cider men mest av allt älskar jag skidor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.