fredag 24 april 2015

Billyft verktygsboden

Hög kvalitét - Bra priser - Både för hemmabruk och proffs. Billyft , saxlyft med hydraulaggregat två kraftiga hydraulcylindrar. Ger perfekt arbetshöjd vid reparationer. Hydraulisk tvåpelarlyft med självlåsande lyftarmar.


Lämplig till personbilar och mindre transportfordon.

Enklare jobb under bilen går också att utföra eftersom. Flyttbar hydraulisk enpelarlyft som tar mindre plats än en tvåpelarlyft. Inga installationsbekymmer med för.


Stoppskruven hade aldrig varit i kontakt med tappen! Men som typ av lyft gillade jag den, och nu har jag köpt en egen som står i garaget och väntar på montering. Hej ska köpa en tvåpelarlyft. Har någon erfarenhet av den typen av lyft eller rekommendation?


Möjligvis inga proffsgrejer men det räcker kanske till hobbygaraget fullt ut?

Ser ju ganska smidigt ut vid byte av hjul och bromsar. Någon som testat en mekanisk billyft ? Så då började jag kollade på alternativ två, en lite större lyft från verktygsboden , en så kallad servicelyft där. Med den får man dessutom mer utrymme under bilen och kan exempelvis byta avgassystem. Dock är min bil år så det kommer förhoppningsvis inte hända inom den närmsta tiden.


Blir garagebyte till hösten och jag har därför funderingar på att köpa en liten servicelyft, då ytan är 7x7m med i takhöjd! Släpet får plats framför. Tre tons lyftkapacitet lyfter bilen på mindre än. En annan nyhet är växellådslyften, ett perfekt lyft för arbete med växellådor, avgasrör och liknande. Växellådslyften har en kapacitet på ton och har en hydraulisk fotpedal för att höja och sänka lyften.


Jag sitter i tankarna på att köpa en billyft. Men jag undrar lite över vilken modell man ska ha. Alla verkar ha sina för och nackdelar. Det finns två st på verktygsboden som inte är alltför dyra. Kräver ca liter hydraulolja.


Verktygsboden – bra verktyg till bra pris.

Håller på att bygga garage hemma och tänkte mig en lyft! Tittat runt mycket på blocket osv. Mycket billigare än alla andra jag hittat! Nordic Billyft AB - saxlyft MR(låglyftande).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.