tisdag 21 april 2015

Hur slår man en driver

European Tour-proffset Johan Carlsson vet hur man slår riktigt långt. Se också hur mycket längre än grader jag kan rotera mina axlar i den här positionen. Låt din driver hänga rakt ner från solar plexus, och kolla av vid en spegel var du befinner dig vid träffen. Det är en uttjatad idé, du måste slå upp med drivern!


Men hur vet jag faktiskt att jag gör det och vad är Max. Inte för att du behöver veta hur högt, men slår du dem tillräckligt högt för att stanna på green (stanna bollen på green) och få din maximala längd för din klubbhastighet.

De flesta amatörer jag spelar med slår inte bollen högt tillräckligt. En slice har du om bollen skruvar sig åt höger när du slår ( högerspelare). Hur ska du nu bota detta? Ja, som med allt annat så kan detta bero på olika saker, men min erfarenhet ( efter att ha mött många slicare under mina år som tränare), är att det ofta beror på greppet med din övre hand och . Och det innebär att du sannolikt skulle kunna slå upp till meter längre, om din driver var perfekt anpassad just för dig.


För låga loftvinklar är det vanliga, berättar Davi och det visar sig att de flesta slår längre med lite högre loftvinkel. Kan användas i ruff men är väldigt svårt. Träklubba ( driver )- ( spoon): Svårspelade klubbor som kräver att vi peggar bollen.

Används i regel bara på . På touren finns en del spelare som är kända för att slå långt ( Tiger, John Daly, J.B. Holmes). Men det är inte bara de som kan trycka till bollen. Killar som Kenny Perry, Brett Wetterich och Adam Scott har gott om . Det vanligaste är att man slår för brant på bollen (Som järnslagen).


Men slår vi verkligen längre nu eller är det någon som lurar oss? Ganska simpelt, men om du tänker tillbaka några år, slår du längre nu än du gjorde då? Det var ett riktigt liv om detta på drivern för några år sedan och det slutade med att det kom regler på hur mycket trampolineffekt en driver får ha. Men om du tar ett steg tillbaka, hur kommer det sig att längd säljer? För faktum är att Bens bestämda åsikt (och så även min) är att du behöver inte slå din driver längre.


Du behöver inte slå dina järn längre. Längden gör inte golfen, längden gör inte ditt resultat. Jag ska gå ett snäpp längre och säga såhär.


Har fått lite problem med drivern och hoppas att de kunniga kan hjälpa mig. För att slå rakt behöver jag ställa upp mig stängt, och dessutom sikta på insidan av bollen, alltså försöker verkligen sikta och träffa på den delen av bollen som är närmre mig, inte mycket men ändå. Då går bollen det jag vill och rakt . Klubban glider mest längs gräset.


Det händer att du toppar eller duffar bollen.

Du förstår inte hur du kan slå så långa och fina järn men ändå bli utdriven av polaren som svingar lugnare än dig. BTB Redigering pga syftningsfel. När du inte duffar eller.


För att förstå problemet, måste vi veta hur långt man slår på PGA touren. Två drivar mäts per ron som ska ta ut varandra . Vi tittar på ungefär hur långt en vanlig golfare slår med de olika klubborna. En ganska vanlig fråga bland nybörjare är hur långt man ska slå med det olika klubborna.


Svaret på denna fråga är dock mycket öppen. Trä 1- 2m, 1- 1m. Man kan se om proffsen har en ballspeed på driver på 1mph så är deras träff mellan 1. Driver , 1- 2m, 1- 1m.


Deras Jsom man oftast inte uppnår 1. Om deras smash är mellan: 1. Lär dig allt om golfsporten Longdrive i Nyhetsmorgons söndagsskola. Världsmästarinnan Sandra Carlborg visar hur du slår långt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.