måndag 27 april 2015

Motorvärmaruttag stolpe

Motorvärmarcentralen ger dig bekväm tidsstyrning av värmaren. Eluttag för att värma bilmotor och kupé med ett brett sortiment av olika insatser. Våra stolpar monteras med kapsling, elplint, stolpe , fundament och en insats.


Beroende på vilka önskemål man har väljer man insats därefter. Laddstationen är anpassad för två användare och har två vanliga, jordade Schukouttag avsedda för laddning samt två eluttag avsedda för motorvärmare.

Uttagen avsedda för motorvärmare är tid- och tempstyrda vilket gör att endast en önskad avresetid behöver programeras. Klockan går rätt, jag undrar just om den anpassar tiden efter rådande yttertemperatur. Det står att man ska ställa in sin avreseti Sir Falk har du en likadan stolpe exakt och den startar påp den tiden du ställer in ? Garo kanske kan funka, men vart kan man köpa deras produkter? Elenco skulle nog vara ännu bättre, men känns som att det kostar lite väl mycket.


Om en lyktstolpe kostar några hundralappar tycker jag inte att en likadan stolpe fast med eluttag istället för lamputtag och kupa ska kostar . Läs om att ladda elbilen i befintliga motorvärmare på Emobility.

Sveriges främsta kunskapsportal för elbilar och laddinfrastruktur. Jag är därför inte ute efter någon laddstation eller liknande. Så därför ser jag framför mig en stolpe liknande motorvärmaruttag fast utan timer då. Men hujedamej vad dyra de verkar vara!


För montering på rörstolpe finns två special fästen. Det andra monteras ovanpå röret och ersätter då befintlig uttagsenhet. Fundament för nedgrävning är tillverkat . Normalt har man inte behov av mer än någon timmes förbrukning på motorvärmare , vill du köra längre tid än så får du väl kontakta värden och förslå att du betalar lite mer helt enkelt? Grejjen är att själva motorvärmaren räcker det . Men det finns bilister som uppfattar skylten som en plats för anslutning av motorvärmare. Jag körde in på parkeringen vid Frölunda torg, tittade på skylten och funderade på vad den betydde, säger Birgit Arvidsson till Radio Göteborg.


En bil med en sladd och en stolpe framför. Så bra tänkte jag, då kan man . Hall in båda knapparna fills siffrorna börjar blinka. Stega tiden med hjälp av knapparna fills rätt tid visas.

Efter några sekunder slutar siffrorna att blinka. På GAROs motorvärmaruffag anger Du vilken tid Du skall använda bilen. Elektroniken ser sedan fill att starta uppvärmningen i rätt tid. Så här gör Du: Tryck in . Registrera ett konto och registrera ett valfritt kreditkort i appen.


När du kommer till platsen så kopplar du in din motorvärmare på vald stolpe och uttag. För motorvärmare : Två timmar innan du avser att hämta din bil väljer du . Du är även ansvarig för att produkter ansluts och används säkert. Alla med tillgång till nätspänning (2V) kan använda bilvärmare. Du behöver en anslutningssladd från vägguttaget till kontakten på bilen.


Tänk på att motorvärmare och anslutningskontakt alltid . Har en stolpe med 6A säkring(gammal propp), det verkar även sitta en automatsäkring brevi en svart knapp. Problemet jag har är att automatsäkringen löser ut efter ca sek om jag kör motorvärmaren och kupévärmaren samtidigt! Jag har nyligen köpt en kupévärmare på 500w. Det måste betyda att min motorvärmare är . Systemet är alltid tillgängligt via internet och kan styras både via dator och app. Uppgifter om förbrukning görs i realtid.


Uttagen för att värma bilmotor och kupé finns med ett brett sortiment av olika insatser. Stolpar monteras med kapsling, elplint, stolpe , fundament och en insats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.