måndag 26 september 2016

Kort utbildning garanterat jobb

Studera ett år – få jobb direkt. Utbildning till möbelsnickare snabba jobb Foto: Scanpix. Vill du ha ett kvalificerat jobb efter en kort utbildning ? Då behöver du inte läsa fem år vid ett universitet.


Här hittar du landets kortaste utbildningar som ger jobb.

Pilot är ett exempel på yrken som ger en bra snittlön efter en förhållandevis kort utbildning. Vill du tjäna bra med pengar men inte tvingas studera så länge? Då kanske du bör ta en titt på den här listan. För att få ett välbetalt jobb så krävs det oftast att man har flera år av eftergymnasiala studier, men alla är vi olika och vissa tycker att det räcker med år i skolan.


Ska dessa personer inte ha möjlighet att tjäna bra. Oavsett vem du är och vilka anledningar du har för att vilja ha en bra lön utan att behöva lägga . Jag funderar på om det är någon som har koll på om det finns korta utbildningar till välbetalda jobb som är. Kommer jag någonsin få jobb inom det yrke jag har.

KY- utbildning som garanterat. Körkort för att köra lastbil. Att ha ett körkort som ger dig möjligheten att köra lastbil och buss gör dig väldigt eftertraktad på arbetsmarknaden.


Vill du arbeta som massör eller bara lägga till en utbildning på CV kan . Det går att få ett välbetalt jobb utan att plugga halva livet. Och för att bli det krävs inte fem års studier på en teknisk högskola, det kan räcka med månader på en YH- utbildning. För att komma in på de utbildningar som leder till de nedanstående jobben krävs i grunden en gymnasiekompetens. Praktiska utbildningar som ger arbete - YH- utbildning.


Tanken med Yh- och Ky- utbildningar är att de ska ge en snabbare väg ut i arbetslivet efter examen. Detta sker till stor del . En förklaring är att utbildningen är en av landets mest säkra när det gäller att få jobb efteråt. Nu kan du plugga ettåriga utbildningar till fordonselektriker i Borås, LINUX systemadministratör i Göteborg och möbel- och inredningssnickare i Tibro. I den nya yrkeshögskolan ingår yrkeshögskoleutbildningar (Yh) och kvalificerade yrkeshögskoleutbildningar (Ky).


Dessa utbildningar är uppbyggda så att de ska kunna leda till jobb direkt efter examen. Något många som går dessa utbildningar får. Onsdagen den april är sista dagen att anmäla sig till höstterminens utbildningar på svenska högskolor och universitet.

Man kommer att behöva jobba betydligt längre i dag för att tjäna ihop till en hygglig pension, säger Anders Aronsson, analyschef på Max Matthiessen. Emelie Domini är ledare för KY-utbildningen Reklam och marknadsföring på KY- Akademien i Göteborg. Hon är positiv till satsningen på kvalitetssäkring av YH- utbildningar.


Vi ska hålla en hög nivå. Det är bara positivt med kvalitetssäkring så att vi lever upp till en hög standar säger hon. Jag älskar pengar, kort sagt.


Jag siktar på att få jobb enkelt efter jag är klar och en pass hög lön så jag klarar mig i vardagen och har en hel del pengar över. Ny utbildning som kan ge jobb och bra lön. Våra gymnasieelever har inga studielån och bra lön från dag ett när de gått ut skolan. Linus Nygren är rektor för Stockholms byggtekniska gymnasium i Kista, och där finns studier som garanterat leder till arbete. De har inga studielån och . Jag går en ettårig ky just nu(finns inga jobb avsedda för min ålder inom min andra utb).


Undervattenssvetsare har hög lön (Har för mig det var runt 50k i månaden) och ganska kort utbildning , tyvärr är jobbet väldigt farligt. Vad finns det för annorlunda och fräcka utbildningar där man mer eller mindre är garanterad jobb efter lyckad utbildning ? Tänker på oljeplattformar och allt annat som anses lite speciellt och så. Tuff utbildning och liknande spelar ingen roll, bara det inte kostar onormala summor och tar mer än år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.