måndag 22 januari 2018

Garagegolv färg

Ska måla ett garagegolv på ca kvm. Lurar lite på Biltemas golvfärg, är den bra ? Olika alternativ för garagegolv ? Luktfri under målning och härdning. Ett set räcker till ca m², beroende på underlagets . Hur du målar ditt garagegolv.

Att lägga på ett lager färg kan göra att garaget ser trevligare ut, samtidigt som golvet blir mer lättskött. Likt de flesta andra måleriarbeten är förarbetet extremt viktigt . Garagegolvet kan behöva få lite färg ! Betonggolvet i garaget är verkligen ett golv som ska klara av hårt slitage. Och det är här ungarna ränner in med cyklar, hockeyklubbor och inlines. Slitstarkt golv med epoxifärg. Vill du ha ett målat golv?


Ett som är extra starkt och stryktåligt? Måla det i så fall med epoxifärg.

Då får du en extremt slitstark och lättstädad yta som håller sig snygg i många år. När färgen är blandad har du begränsad tid på dig att måla, vanligtvis två timmar. Hej jag ska måla mitt garage golv, Men jag skulle vilja ha lite tips om någon bra färg så slitstark som möjligt då jag ska använda garaget till. Importera epoxifärg till garagegolv ? Snygga golvlösningar för ditt garage.


Snyggt golv ovanpå din betongplatta som är halkfritt och lätt att tvätta. Golvet tål självklart att köras på med bilar och andra fordon och har en halkfri och smutsavvisande yta. Vårt garagegolv är lätt att montera med . Hangar är en blank, vattenburen 2-komponents epoxifärg som är lämplig för golv i våtutrymmen, garage , verkstäder och industrier. Hangar ingår i ett målningssystem med grundfärg, flingor och lack som ger mycket slitstarka golv.


Om man önskar flingor strös de i ett lackskikt på färgen. Därefter lackar man över med ett . Visa filter Stäng filter. Om man har epoxifärg får man en härdad yta som tål väldigt mycket. Den tål exempelvis alla typer av kemikalier, färger , oljor och spill.


Man förstår självklart att man inte kan hälla ut lacknafta på golvet, . Tjena, jag ska måla om mitt garagegolv (betong) i lämplig färg , så billigt som möjligt. Golvet är helt obehandlat och är som nytt, inga oljefläckar eller annat spill, i mina ögon helt perfekt för målning, bara att tvätta av ordentligt å måla (bara) ;-) Jag har tänkt måla med 2-komponents epoxi, slitstark färg som verkar tåla ett liv i garage. Skulle vilja ha tips om vart jag köper färg billigast, dsån här .

Professional Epoxi Golv är en 2-komponent vattendispergerad Epoxi golvfärg som är avsedd för betonggolv men kan även användas på golv av trä eller fiberplattor. Det behöver inte hålla . Lämplig för golv som utsätts för mekaniska och kemiska påfrestningar inom bosta industri och handel. Jag försöker bestämma mig för vad jag ska göra med mitt garagegolv. Hur pass täckande och förlåtande är färgen ? Mitt golv är gjutet, men inte helt jämnt, som lite slarvig puts kanske. Kan man slipa plattan innan man målar?


Jag har funderat på klinker, men jag har en brunn mitt i, så golvet lutar åt alla håll . Välj en färg som är anpassad för ditt golv och dina behov. Vilken färg du ska välja beror framförallt på golvmaterialet, men en annan faktor att ta med i beräkningen är det slitage som golvet ska tåla. Har du ett golv som utsätts för hårt slitage, finns särskilda färgsystem att följa.


Om du ska måla ett golv som är . Hej på er, håller som bäst på att fixa till mitt garage så man kan få en dräglig mek- arbetsplats. Nu är frågan vilken färg man bör välja som håller bra. Gärna vattenbaserat men det kanske är en utopi. Vi har i samarbete med designers tagit fram en bred och attraktiv färgskala som går att kombinera i oändlighet.


Vid beställning av ANYCOLOR färg som inte visas bland standardfärger ovan tillkommer ett pristillägg vid order under 300m2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.