måndag 22 januari 2018

Måla garagegolv kostnad

Vill du ha ett slitstarkt golv ? Golvet är helt obehandlat och är som nytt, inga oljefläckar eller annat spill, i mina ögon helt perfekt för målning , bara att tvätta av ordentligt å måla (bara) ;-) Jag har tänkt måla med 2-komponents epoxi, slitstark färg som verkar tåla ett liv i garage. Skulle vilja ha tips om vart jag köper färg billigast, dsån här . Jag ska nämligen måla mitt garage golv. Man ska använda för att det ska hålla.

En annan sak är vad ska jag tvätta golvet med innan så det inte färgen släpper sen. Fixa ett nytt golv på ett veckoslut! Måla vitt och få till på köpet ett ljusare rum.


Men förbered noga för ett perfekt resultat. Halvblank, vattenbaserad 2-komponents epoxifärg (bas och härdare), avsedd för målning av betonggolv inomhus, där det krävs en färg med god kemisk och mekanisk beständighet. Luktfri under målning och härdning.


Ett set räcker till ca m², beroende på underlagets . Vilken typ av färg funkar bäst?

Målat garagegolv vs klinker ? Jaguarklubbens forum jaguarklubben. Här hittar du din golvfärg och roliga lösningar för dina golv. Kanske mycket för att resultatet syns omedelbart.


Det är kul att måla golv. Vi har träfärger av hög kvalitet avsedda för trägolv inomhus från bland annat Beckers. Med deras golvfärg Plus kan du måla dina betonggolv inomhus i garaget eller trappen men även . Epoxifärgen används både inom- och utomhus. Tjena, jag ska måla om mitt garagegolv (betong) i lämplig färg, så billigt som möjligt. Ska bygga en arbetsbänk som blir helt vägghängd.


Sen är det tänkt att måla golvet men först måste det slipas då det är väldigt ojämnt. Så min fråga är vad ska man välja för maskin till slipningen av golvet? Här får du bra tips och beskrivning på hur du målar om ett gammalt golv och även hur du gör med målade trägolv som är målat tidigare. Att anlita en golvläggare för golvläggning kan göras både genom att betala ett timpris eller genom ett fast pris per kvadratmeter golv , eller ett fast pris som görs upp om i förhand på hela arbetet.


Här får du exempel på vad en golvläggare kostar per timme och vad olika golv kan kosta i både materialkostnad och arbetskostnad . Elisabet och Christian tejpade rutorna med en särskild tejp avsedd för golv.

De tejpade på insidan av de vita rutorna. Att förbereda, måla och göra allt klart tog ungefär en månad. Då kan det vara en fördel att behandla och måla golvet så att det blir slitstarkt. Silikatfärg är bra på betongväggar har jag hört, men golv ? Jag tror att ytan blir för matt och porös, så att smutsen fastnar. Finns många system för behandling av verkstadsgolv, en del kostar en förmögenhet.


Här är några jag tror är överkomliga, och . Experter på fogfria golv. Vi är golvexperter med ett långsiktigt tänk. Fördelen med att måla ett brädgolv är att det inte nödvändigtvis måste slipas först. Men att slipa golvet innan ger ett mer hållbart resultat.


Golvet kan täckmålas med linoljefärg eller golvfärg. Med färg kan man få fram fina effekter, t. Ett annat knep är att grundmåla golvet i en . Jag har en kompis som har samma färg på sitt gamla golv och det funkar fint efter ett år, och den plattan var inte mysig innan, rejäl kaka med div. Hej Maria, detta är min helt egna amatörutvärdering och jag kan bara stå för mitt eget golv och resultat.


Jag vet att ingen yrkesbutik rekommenderar detta, men jag gissar att det är för att de inte kan garantera hållfasthet osv. Att måla sitt eget klinkersgolv sker på egen ”risk” och man kan inte klandra någon .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.