fredag 26 januari 2018

Roliga svar på hur mår du

Nästan dagligen från man frågan: Hur mår du ? Man svarar nog oftast att man mår bra fast man. Vad skulle du vilja svara när någon frågar hur du mår? Ofta tvingar man sig ju själv att verkligen blåljuga. Ett relativt trivialt problem, men jag kan tycka att det är lite trixigt att svara på frågan hur läget är.


Oftast mår man ju prima och har inget direkt att klaga på och då funkar ju ett jodå, det är fint.

Inga problem där således. Däremot så kan jag tycka att det lätt blir komplicerat om man inte mår. Hur mår du har blivit, allafall för mig, en fråga man ställer av artighet, men väldigt sällan egentligen hör vad man får för svar. Nu för tiden frågar jag :vill du värkligen veta. Linnéa Claeson, 2 från Stockholm får ofta chattmeddelanen av snubbar som på ett taffligt och ofta vidrigt sätt försöker ragga.


Här är episka svar till killar och män som tagit sig . Vi förväntar oss inte att människor skall svara på fråga utan det svar vi vill höra är BRA. Om någon skulle svara på frågan med att berätta hur de mår så är det inte säkert att vi är beredda att lyssna.

En rolig händelse inträffade när jag var i Indien för ett antal år sedan. Välkommen till yrkesmördarna, vad kan jag göra för dig? Franks kycklinghus, jag kan ta emot din beställning!


Tjenare, hur mår penisen? Jaha, så du hittade mig. Det spelar ingen roll, för imorgon är jag någon helt annanstans. HHHHHHHHEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJ!


Om dom börjar med att säga Hur mår du idag? Varför vill du veta det? När de försöker sälja igen så fortsätt bara att . Vårt vanlig sätt att skapa kontakt i Sverige (och det kanske gäller över hela världen) är att fråga: - Hur är läget?


Här i Svarsbanken samlas det material som tas fram under våra workshops och från facebookgruppen ( SVAR PÅ TAL). Om du vill läsa svar i en speciell kategori, välj en här intill. Vi är supertacksamma för alla ni SVAR PÅ TAL-aktivister som delar med er av era situationer och är med och skapar den här banken.


Dock verkar det som om din virtuella assistent fortfarande skulle fungera, eftersom Siri svarar med lugnande:. Jag kommer fortfarande vara här när du vaknar. Här är en annan av de roliga saker att be Siri: När grisar flyger För många frågor, har Siri en rad möjliga svar , så man vet aldrig vad du får.

En vanlig fråga som ofta dyker upp i det första meddelandet på dejtingsidor är ” hur är läget? Om du svarar ”bra”, ” inget särskilt” eller ”jobbat bara, sen gymmet” leder inte konversationen särskilt . En vanlig anledning till att många kontaktförsök, även mellan personer som skulle kunna funka jättebra ihop, rinner ut i sanden är att vi ibland tar kontakt med varandra på lite för tråkiga och vardagliga sätt. Till exempel genom att bara fråga ” Hur mår du ? Jag mår så här – det gör ont, det värker, det kniper. Vännen man möter kanske ger en liknande information.


Det är förstås syn men en fördel är . Då delar man något och DET känns väldigt bra. Och så länge det gör det så är kanske allt som det ska. Oavsett hur rolig eller flirtig du är på sms eller facebook, kommer du förmodligen inte kunna rädda en situation där tjejen undrar varför i hela friden hon gav dig sitt nummer från början. Det finns många teorier kring när det är som bäst att smsa en tjej, hur länge man ska vänta på att svara och så vidare. Ja det här är ett problem som jag tror att dom flesta har tänkt på men självklart finns det inget riktigt svar.


Vanligt Hej, hur mår du -snack känns bara överflödigt. Med tanke på omständigheterna. Allt han får till svar är billjud. Fredman kan knappt minnas hur det var att vara sexton. Eller går och lallar med pojkar på stan.


Susanne, vad roligt och vad länge sedan. Senast var väl på det där stoppetiHelsingfors, men det är ju månader sedan. Herregu vad brun och fräschdu. Trots det gör jag samma sak igen.


Dessutom jämför jag mig mycket med andra och vill vara lika duktig och populär som några i min närhet. Hur ska jag ändra mig så jag inte tackar nej till allt i sista sekund varje gång? Det låter som att du känner dig osäker på dig själv och att det påverkar hur du mår. Hon hade gjort ett inlägg hon döpt till ganska roliga frågor.


Hade du kunnat ha distansförhållande? Jag och Li hade det i början och det gick ju bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.