tisdag 23 januari 2018

Livets guldkant blogg

Gillar du gratis och vill du precis som jag ge livet en guldkant utan att det kostar en massa pengar? Då har du kommit precis rätt. Här ger jag tips om gratis, nästan gratis eller mycket bra rabatter. Hur man får pengarna att räcka längre genom smart shopping men också små vardagstips.


Recept på bra och billig mat mm.

Så smått har längtan till att blogga startat igen. Vad säger du, sugen på att hänga med mig i vardagen ? Mycket har hänt sen sista, livet och kanske tom jag har utvecklats. Tänket att nya bloggen får spegla det.


Jätte rolig och fin tävling på Livetsguldkant blogg. Man kan vinna en flaska päronarom. Totalt blir det tre stycken vinnare.

Passa på och titta på hennes mycke. Tänk att hallon kan skänka mig sådan lycka, faktiskt både att plocka dem och att få mumsa på dem, antingen direkt från busken helt färska rakt i munnen eller glädjen av att kunna ta fram ur frysen under den kalla årstiden. De är dessutom helt gratis och finns i överflöd. Tänker att det finns många sådana . Runar och jag är duktiga på guldkant , men jag tycker också att vi börjar bli duktiga på vardag.


De som har följt vår blogg vet dessutom att när det verkligen är kris, så tar Runar på sig sin Batman tröja. På sistone har det varit en hel del vardag och lite kris. Men vi har två fantastiska år tillsammans.


Det ska dagens blogginlägg . Vår landshövding Chris Heister blir hövding i Stocholm. Chris Heister har varit en fantastisk duktig landshövding och framgångsrikt lotsat länsstyrelsen till att bli en både effektiv och framåtsyftande förvaltning. Hennes arbete har rönt stor uppskattning i länet och Chris . I maj i år sprang jag wings for life, ett lopp som innebär att man springer så långt man hinner innan bilen som är mållinjen kommer ifatt dig. Då sprang jag min längsta sträcka nånsin, 1km.


Och eftersom jag tydligen är lite tävlingsmänniska ändå så vill e jag ju såklart testa om jag orkar ännu längre.

Namn: Ellen Stenman Ålder: 38. Bor: Vallarum Yrke: Grafisk Designer Intressen: Små ting som sätter guldkant på vardagen som en glad hund eller en fin stjärnhimmel. Bloggar oDe små nyanserna i livet. Välkommen till Drömhuset. Trevligt att just du hittade hit till Drömhusets blogg ! Här kan du följa alla våra härliga nyheter inom heminredning, möbler, presenter, kläder, smycken och skor.


Ser du något du gillar kan du beställa direkt från vår webbshop, eller besöka butiken på Östermalm i Stockholm. Vi har bara blivit lite skönare med att följa det vi känner för och vi kände för mors dag igår och städ idag. Inte konstigare än så, lite ovant bara att vara så loose cannons:) Vi åkte till Västevik och först shoppade Smilla skolavslutningskläder sen mors dag-lunchade vi på Guldkant ! Det välkända guldsmedsparet har beslutat sig för att trappa ner och sälja rörelsen. Hur en Stroke (Hjärninfarkt) kan ge guldkant på livet. Jag lever hellre på gränsen, känner stor smärta, intensiv glädje och djupaste sorg om det gör att jag uppskattar livet mer.


Mary, hittade ju in till din blogg i morse och ville bara säga att jag är glad över att vi snart ska ses. Häromdagen la jag upp en bild på min privata facebook- sida. En bild på hur vi lyxade till det på fredagskvällen med plockmat. Att vi kunde klappa oss själva på axeln, känna oss stolta över hur väl vi kämpat under veckan.


Efter en rolig tennistimme sitter jag och äter lyxfrukost. En väldigt trevlig onsdagsrutin som jag har. Träning som jag älskar och extra god frukost, lite för att fira mitt i veckan och få en push till de dagar som är kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.