torsdag 28 december 2017

Borra i gipsvägg

Borra hål i gipsväggen 1. Tryck in gummipluggen i hålet. Placera föremålet över pluggen och sätt in skruven 2. FixarTV hjälper dig välja rätt skruv för gipsvägg. Detta gäller bland annat klädstänger, tunga lampkronor, skåpsinredningar och rejäla bokhyllor.

Försök räkna ut centrum för de reglar du ska fästa i, så blir upphängningen helt . Jag skulle sätta upp handdukshängare i badrummet på en gipsvägg. Det är en avlång metallplatta med krokar, alltså. Vad behövs för att borra i gips ? UPPHÄNGNING: Stabil upphängning i en gipsvägg. VIDEO: Det är inte lätt att fästa en vanlig skruv i en gipsvägg.


Vill man vara säker på att det man sätter upp sitter kvar, måste man använda speciella pluggar och skruvar som passar till gips. Innan man kan montera den måste man borra ett hål av samma storlek som pluggen.

Har i dagsläget två Bertby skåp som sitter fast i min ennda betongvägg i rummet. Det var inga problem, borra och plugga och det sitter hur bra som helst. Nu är det så att soffan står framför dessa skåp och mitt skrivgord i hörnet mot betongväggen. Tänkte montera bort skåpen flytta skrivbordet så att soffan . Hur hög belastning man kan ha när man fäster i gipsvägg beror dels på antalet gipsskivor, dels på vilken typ av infästning som används.


Till lätta upphängningar som tavlor mm i skivor med hålrum bakom. Den höll inte för mollyn! Jag har aldrig varit med om detta förut så jag fick helt enkelt göra det jag kunde för att få det fixat.


Jag tryckte in två av pluggarna in i väggen och . Går bara att borra 2cm in i väggen, måste fästa en skruv. Ska du bara hänga upp en tavla behöver du kanske inte borra alls. Men för större belastningar behöver du plugga. Det finns en särskild sorts plugg just för skivor som heter . Så nu har jag typ hål i väggen så spegeln bara måste upp så den täcker den hemska väggen.


Vad tror ni att jag har stött på? Väggen är i hallen och är en yttervägg.

Kan jag bara ta en metallborr och borra igenom metallen eller kan jag förstöra något väsentligt . Finns det några problem med att använda betongborr i en gips alternativt i en spånvägg? Så jag brukar använda billiga borr till gips så man inte behöver gråta sen. Finns ju expander speciellt för dubbelgips om det nu är så. Bästa är att borra först o kolla vad väggen består av innan man handlar.


Har för övrigt hängt upp en säng i ena gaveln i gipsvägg , så det går om man vet vad man gör. En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, . Det är gips , men det verkar vara hur tjockt som helst. Gips ankaret du länkade till burkar funka bra, även kallade driva, men jag vet inte om jag skulle vilja hänga upp en hylla i sådana. Testa att borra på lite fler ställen. Jag har betongvägg: För att göra hål i väggen använder du en slagborrmaskin med betongborr.


Om du har gipsvägg ska du INTE använda plastpluggarna som medföljer i förpackningen . Finns det något sätt att hänga tavlor i en tunn enkelgipsvägg utan att borra i en Mollyplugg eller något liknande? Jag vill alltså slippa borra allt för stora hål i mina väggar om det går att undvika. Att jag inte kan hänga upp den stora i något . Ett förstört tätskikt kan innebära att lämnad garanti inte gäller.


Fäst om möjligt inredning, krokar och annat med lim om möjligt så att du slipper borra. Innervägg - enkel gipsvägg. Använd hellre en liten borr till en början då det blir mer lättarbetat och exakt då. Andra frågan: vad ska det fästas i? Gips , tegel, betong, trä, hålbetong, lättbetong, kakel?


Ska du sätta upp en stor tv på en gipsvägg , se till att ett av fästena sitter i en väggregel. Många regelsökare hittar även el- och vattenledningar och gör att du undviker att borra hål i dem, säger .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.