torsdag 21 december 2017

Jobba som korrekturläsare

Fasta tjänster (heltidsanställning tillsvidare med månadslön) som korrekturläsare på förlag, reklambyrån och tidningsredaktioner är väldigt sällsynta. De som vill jobba med korrekturläsning får därför förbereda sig på att bli egna företagare. Konkurrensen om korrekturläsningsjobben är mycket hård.


Därför kan det vara bra . Dessutom behöver jag pengar, och det vore ju förträffligt att kunna kombinera detta med min förmåga.

Jag har ingen riktig utbildning i svenska, förutom Svenska A och B på gymnasienivå. Räcker det för att få ett vettig jobb som korrekturläsare ? Jag kan givetvis även bevisa min förmåga, om så skulle krävas. Vi kommer inom att öppna en ny lokal nyhetsförmedling via internet som riktar sig till de östra delarna av Uppsala.


Active MediaPartner Nordic AB, Uppsala län. Korrekturläsare Persiska sökes. I rollen som advokatsekreterare arbetar du med administrativt kontorsarbete i form av bland annat hantering av e-post och annan korrespondens, telefonkontakter med klienter och.


Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss.

Vi söker nu frilansande korrekturläsare som med kort varsel kan korrekturläsa både kortare och längre texter på beställning. Isaberg förlag är ett mindre förlag med få fast anställda. Vi jobbar däremot med ett stort antal frilansare och det är viktigt för oss med medarbetare med. Söker du jobb som frilansande översättare, korrekturläsare eller skribent så har du kommit helt rätt.


Registrera dig, så börjar du få betalda jobb direkt. Har betalt mig för ett arbete. Bra säkerhet för att få betalt. Writing arbeten till bloggar finns det en hel del av.


Jobbeskrivning Nu söker vi korrekturläsare för kortare uppdrag i Borås. Du blir anställd av Uniflex och arbetar hos kund. Utbildningsstart är i mitten av. Markera som favorit Anmäl . Att redigera på är ju inget jag får betalt för, men eftersom jag tycker om fakta (en av sakerna som gör att jag tycker om att jobba som korrekturläsare ), gör det mig inget.


Kan jag med hyfsat enkla medel se till så den kanske mest välbesöka informationskällan på Internet blir ytterligare lite mer rätt, . Ska man kontakta bokförlag eller översättningsföretag? Kan det löna sig att göra en översättning av något svårt verk på eget bevåg för att visa sin kompetens? Om jag skulle vilja jobba som frilansande korrekturläsare , vänder jag mig väl lättast till bokförlagen för att erbjuda mina .

Vad tjänar man som korrekturläsare , översättare? Du hittar även utbildningar relaterade till korrekturläsare , översättare. Har du intresse för marknadsföring och kommunikation? Academic Work söker för gateretails räkning en korrekturläsare till deras kontor i Kista.


Skarpsynt korrekturläsare sökes! Postad i Övrigt Taggar: Jobba. Vet inte riktigt om du är den rätta att fråga detta, men om inte kan du kanske skicka detta vidare till någon som kan hjälpa mig, Det är så här att jag gärna skulle jobba på ett bokförlag, kanske med att översätta eller korr-läsa eller vad som helst och jag undrar om ni känner till någon utbildning som jag . Mycket goda kunskaper i europeiska språk öppnar många dörrar hos EU- institutionerna.


Beroende på din kompetens kan du söka jobb som översättare, tolk, korrekturläsare eller juristlingvist. De flesta tjänster tillsätts genom allmänna uttagningsprov, men ibland finns det möjlighet att söka tillfälliga tjänster, frilansjobb eller .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.